וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופי בין עוזבת את ישראל?

עדי דברת מזריץ

11.10.2010 / 10:40

רשת הקפה קופי בין לא מצליחה לצאת מחובות וככל הנראה תעזוב את ישראל: מונה מפרק זמני לזכיינית הרשת ונקלעה לחובות. נציג הרשת העולמית: "כיום פועלים סניפים שמתהדרים בשם קופי בין, אין כרגע גורם בישראל שיש לו זיכיון בתוקף"

אחרי סבארו, מונה מפרק זמני גם לסיטי פוד, זכיינית קופי בין בישראל. סיטי פוד נמצאת בבעלות דני ורנר ודני הרשקוביץ, השותפים גם בזכיינית סבארו בישראל. סגנית נשיא בית המשפט המחוזי ורדה אלשיך מינתה את עו"ד מור נרדיה, ממשרד לוי טילר ושות', למפרק זמני של החברה בעקבות בקשת פירוק שהגישה נגדה חברת טמפו.

בבקשתה טענה טמפו כי מלבד חובות אליה, סיטי פוד חייבת 2 מיליון שקל לבנק אוצר החייל, מיליון שקל לבנק לאומי ו-4.5 מיליון שקל לספקים. עוד נכתב בבקשה כי ורנר, המחזיק בשליש ממניות סיטי פוד, נתן את הסכמתו לצו הפירוק.

בהחלטתה כתבה אלשיך כי סיטי פוד "הגיעה לסוף דרכה, משרדיה נסגרו והיא אינה מגישה דו"חות מע"מ מזה חודשים. זאת ועוד, החברה עצמה אינה מכחישה כי מצבה בכי רע וכי למעשה אין מנוס ממינוי מפרק זמני". תפקידו של המפרק הזמני יהיו לתפוס ולשמור על נכסי סיטי פוד, להפעיל את החברה כעסק חי כדי לשמור על המוניטין שלה, ולנסות למכור אותה. בשלב זה לא ימומשו נכסי החברה.

לפני חודשיים מונה מפרק זמני לחברת טקדן, הזכיינית הישראלית של רשת המזון סבארו, לאחר בקשה שהגישה נגדה טמפו. הרקע למצבן הקשה של החברות הוא, בין היתר, סכסוך בין ורנר להרשקוביץ.

"אין להם חשק להתעסק עם הישראלים"

ביולי הודיעה קופי בין העולמית לסיטי פוד כי עליה לסגור את 14 סניפי הרשת עד סוף השבוע הראשון של אוגוסט. קופי בין העולמית טענה אז כי קופי בין ישראל הפרה את החוזה עמה ולא שילמה דמי זיכיון בסך מאות אלפי דולרים. במקביל, ניהלה קופי בין העולמית משא ומתן להעברת הזיכיון לרשת קפה קפה של רונן נמני.

בשיחה עם themarker אתמול מסר עורך הדין איל פלום, המייצג את קופי בין העולמית, כי המשא ומתן עם קפה קפה לא קרוב להבשלה. "אין הסכמות כספיות כמעט על אף אחד מהעקרונות של תפעול הסניפים", אמר פלום. "נראה שהסיכוי הגדול יותר הוא שקופי בין יעזבו את ישראל. כרגע אין להם יותר מדי חשק להתעסק עם עולם העסקים הישראלי".

על החלטת הפירוק של סיטי פוד אמר פלום כי "כיום פועלים סניפים שמתהדרים בשם קופי בין, אך הם פועלים בלי רשות או סמכות. אין כרגע גורם בישראל שיש לו זיכיון בתוקף להשתמש בשם קופי בין".

בא כוחו של ורנר, עו"ד אהוד גינדס, מסר: "בנסיבות הקיימות אין מנוס ממפרק זמני שיפעל מול הזכיינים וקופי בין העולמית ויפעל למימוש נכסי החברה". עורך הדין יוסי בן דוד, בא כוחו של הרשקוביץ, מסר: "אנחנו מקדמים בברכה את המינוי ונסייע למפרק ככל שיעלה בידינו".

  • עוד באותו נושא:
  • קופי בין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully