וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרהי במו"מ לאפשר משיכת דיווידנד מ-HOT

מיכאל רוכוורגר ואמיר טייג

11.10.2010 / 8:59

פטריק דרהי רוצה להתחיל להחזיר את השקעתו בחברת HOT. דרהי מנהל משא ומתן למימון מחודש ב-HOT עם קול הולדינגס ואלטיס בהיקף של עד 2 מיליארד שקל

פטריק דרהי רוצה להתחיל ולהחזיר את ההשקעה האדירה שביצע בחברות HOT ומירס. ל-TheMarker נודע כי דרהי מתכנן מהלך גדול של מימון מחודש של כל ההלוואות שלקח כדי לרכוש את אחזקותיו בישראל.

כחלק ממהלך זה, שמוערך בעד 2 מיליארד שקל, משלב דרהי את חברת HOT, שנמצאת במשא ומתן מול הבנקים, כדי לקבל מהם אישור למשוך דיווידנד מהחברה. חברת הכבלים היא כיום חברת התקשורת הציבורית היחידה שלא מוציאה דיווידנד לבעלי המניות שלה, וזאת מתוקף הסכם המימון שלה מול הבנקים שאוסר עליה זאת. מלבד HOT, כל חברות התקשורת הגדולות בישראל מחלקות דה-פקטו כ-100% מהרווחים שלהן לבעלי המניות כדיווידנד. מצבה הפיננסי של HOT מאפשר גם לה לחלק שיעור גבוה של דיווידנד.

נכון להיום החוב הכולל של דרהי למערכת הבנקאות המקומית נאמד בכ-2.5 עד 3.5 מיליארד שקל, מתוכם 2 עד 2.5 מיליארד שקל באמצעות HOT וקצת פחות מ-1 מיליארד שקל באמצעות החברות הפרטיות של דרהי - קול הולדינגס הישראלית ואלטיס הצרפתית. המהלך שעליו עמל כעת דרהי צפוי לכלול מימון מחדש של ההלוואות בקול הולדינגס ואלטיס וכן מימון מחדש ופירעון של חלק מהחוב ב-HOT. מדובר במהלך פיננסי רחב היקף שעשוי להגיע לכמה מיליארדי שקלים.

HOT שוקלת גיוס אג"ח של כמיליארד שקל, שצפוי להיות גיוס אג"ח ציבורי ראשון מאז הקמתה. בימים הקרובים צפויה החברה לקבל דירוג אג"ח מחברת מי דרוג. במקביל החברה עמלה על עריכת תשקיף. מצבה הפיננסי של HOT יציב, ומטרתו של מהלך המימון המחודש הוא לשחרר חלק מההתניות הפיננסיות שלא מאפשרות לבעלי המניות בחברה להציף לעצמם ערך.

מטעם דרהי מוביל את המהלך הפיננסי דקסטר גואי, יו"ר HOT. גואי צפוי לערוך השבוע פגישות בישראל, בין היתר עם חתמים - לקראת גיוס האג"ח.

בדו"חות הכספיים למחצית הראשונה של 2010 ציינה HOT כי פרעה בששת החודשים הראשונים של השנה כ-336 מיליון שקל בגין עודפי המזומנים שנבעו לה נכון לסוף 2009, ובמקביל ביצעה מימון מחדש של הלוואות בנקאיות (הנושאות ריבית שנתית של כ-3.5%) בהיקף של כ-770 מיליון שקל, שהיו אמורות להיפרע במהלך 2010-2013. כיום היקף החובות של HOT לבנקים נאמד ב-2-2.5 מיליארד שקל (מתוכו כמחצית לבנק לאומי), לאחר שהחברה הורידה בצורה משמעותית את החוב הבנקאי שלה שהגיע בשיאו ל-3.5 מיליארד שקל. כך, למשל, ב-2007 היה החוב הבנקאי של HOT גדול פי 3.8 מה-EBITDA השנתי שלה, כיום הוא גדול פי 2.5 בלבד.

בתוכנית דרהי: להגדיל אחזקתו בחברה

במסגרת תנאי האשראי המפורט שחתמה עם קונסורציום הבנקים ב-2006 - שכלל את לאומי, הפועלים, דיסקונט, הבנק הבינלאומי, אגוד, מזרחי טפחות ומרכנתיל - נטלה HOT על עצמה שורה של מגבלות שונות, בהן איסור על חלוקת דיווידנדים, איסור על גיוס חוב בנקאי נוסף או הנפקת אג"ח, ועמידה באמות מידה פיננסיות כמו יחס חוב לעודף תפעולי (EBITDA) בשיעור הולך וקטן במהלך חיי ההלוואה.

החברה הצליחה להאיץ את קצב בהחזר החוב וכיום יחס החוב שלה ל-EBITDA נמוך בהרבה מהסף הנדרש ממנה, שהיה 6.3 בסוף 2009. לפי הסיכום עם הבנקים, החברה חייבת לקבל את אישורם לפני שתתחיל לחלק דיווידנד, גם אם היא עומדת באמות המידה הפיננסיות להן התחייבה.

בנוסף, דרהי מתכנן להגדיל בצורה משמעותית את אחזקתו ב-HOT באמצעות רכישת המניות של שותפיו - ידיעות תקשורת של נוני מוזס וקבוצת אליעזר פישמן. שווי השוק של אחזקות אלה הוא כ-900 מיליון שקל. ההערכות הן כי HOT מייעדת את תמורת הגיוס, בין השאר, לרכישה עצמית של מניות השותפים. דרהי כנראה יאחד בין HOT למירס באמצעות עסקת מניות, שאינה כרוכה בתשלום במזומן.

בניגוד ליתר חברות התקשורת בישראל, HOT פועלת זה שנים לביסוס ההון העצמי שלה, שהיה בתום הרבעון כ-26.5% מסך המאזן שלה. לשם השוואה, ההון העצמי של סלקום הוא פחות מ-6% מהמאזן שלה, ושל פרטנר כ-13% בלבד. בנוסף, הצליחה HOT להגדיל מהותית את הרווח התזרימי שלה שהסתכם ב-316 מיליון שקל ברבעון השני, בכ-12% יותר מהרבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully