וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות נאות באחד העם: ת"א 25 שוב בשיא

רם עוזרי

11.10.2010 / 12:00

המסחר באחד העם ממשיך את עליות השערים אתמול ומתנהל במגמה חיובית. מדד ת"א 25 הגיע בבוקר לרמה של 1,241 נקודות וכעת מרחפת השאלה - האם ישמור על השיא עד הסגירה

יום המסחר השני של השבוע בבורסה בתל אביב מתנהל במגמה חיובית לאחר עליות מרשימות אתמול בכל המדדים. מדד ת"א 25 עולה ב-0.5%, ת"א 100 מוסיף אף הוא 0.5% , הבנקים עולים ב-0.5% ומדד מניות הנדל"ן מזנק ב-1%.

"יש יסוד מוצק להאמין שבתקופה הקרובה צפויה כניסה של משקיעים מוסדיים בינלאומיים חדשים לישראל, הנתפשת בעיניהם כמשק אטרקטיבי במיוחד, המהווה שילוב של כלכלה מפותחת עם שיעור צמיחה גבוה יחסית". אמר אתמול יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים, יאיר סרוסי, בוועידת קרן המטבע הבינלאומית בוושינגטון.

סרוסי הוסיף כי הכלכלה הישראלית מרכזת עניין רב במיוחד וזוכה לשבחים רבים בקרב בכירי הכלכלה העולמית וכי סביר להניח שסביבת הצמיחה בישראל תהיה 3.5%-4% - כפולה מזו הצפויה במרבית המדינות המפותחות. באשר למדיניות המוניטרית בעולם, צופה סרוסי המשך מגמה הדרגתית של עליות ריבית מדודות בכל הכלכלות המתפתחות ובמשקים הנמצאים על תוואי צמיחה.

מעבר לים, השבוע צפויות לפרסם דו"חות רבעוניים חברות ענק כמו גוגל, ג'יי.פי מורגן צ'ייס וג'נרל אלקטריק. ביום חמישי יפורסם גם מדד המחירים ליצרן בארה"ב שלפי הערכות עלה בחודש ספטמבר ב-0.2%. כן יפורסמו נתוני הגירעון המסחרי במאזן הסחר האמריקאי בחודש אוגוסט.

המסחר במכתשים אגן, כור ודסק"ש - הופסק

קבוצת אי.די.בי, אישרה את הפרסום מהבוקר ב-TheMarker, לפיו בכירי מכתשים אגן, ביקרו בסין בסוף ספטמבר 2010 ונפגשו עם בכירים בחברת כמצ'יינה הסינית, בניסיון לעניין אותם ביצירת שיתופי פעולה או ברכישת נתח ממכתשים אגן - חברת האגרוכימיה השביעית בגודלה בעולם. המסחר במניות הקבוצה, מכתשים אגן, כור ודסק"ש הופסק לפני פתיחת היום ויחודש בשעה 12:00. כמצ'יינה נמצאת בבעלות מלאה של ממשלת סין. מכתשים אגן הודיעה בתחילת ספטמבר 2010 על ביטול העסקה לרכישת הבעלות המלאה בחברת אלבאו האמריקאית תמורת מיליארד דולר במזומן ונטילת חוב של 250 מיליון דולר.

מניות חיפוש הנפט נסחרות על רקע הצעת החוק שהגיש ח"כ נחמן שי (קדימה), יחד עם הגיאולוג יוסי לנגוצקי, לפיה חברות העוסקות בחיפוש אחר מקורות אנרגיה יוכלו לדווח רק על התקדמות משמעותית בתהליכי הקידוחים ובמציאת הנפט או הגז. על פי ההצעה, "כך ניתן יהיה למנוע מצב של דיווחים מוקדמים מדי, המביאים לדרישה מוגברת של המניה, וכתוצאה מכך להעלאה בלתי ריאלית במחירה". ועוד בתחום החיפושים - אסיפת בעלי יחידות ההשתתפות של שותפות חיפושי הנפט זרח אישרה את הארכת האופציה מסדרה 2 עד ל-15 בדצמבר. זוהי הפעם השלישית בה מאריכה האסיפה את מועד פקיעת האופציות - שנמצאות עדיין רחוק מהכסף.

אחרי שהממונה על הנפט במשרד התשתיות עצר את חגיגת העברת הזכויות ברישיונות חיפושי, מודיעה היום חברת לפידות של יעקב לוקסנברוג, כי היא מנהלת משא ומתן לרכישת 25% משותפות חיפושי הנפט החדשה של משפחת עופר - יולי חיפושי נפט שנשלטת כיום על ידי החברה הבורסאית פרימיום (לשעבר השלד הבורסאי שמיר השקעות). מניית החברה מזנקת כעת על רקע ההודעה.

יוסי מימן, שרכש את סמייל 012 שבנובמבר האחרון תמורת 1.2 מיליארד שקל מנהל משא ומתן למכירת החברה מול חברת הסלולר פרטנר ומול HOT. לסמייל כ-600 אלף לקוחות אינטרנט, כ-150 אלף לקוחות טלפון קווי וכשליש משוק השיחות הבין לאומיות. הערכות הן כי מימן פנה בנושא למשרד התקשורת וקיבל תגובה כי אישור העסקה יישקל וכי ניתן יהיה להגיע לפתרון מוסכם.

איש העסקים מוטי זיסר, בעל השליטה בקבוצת אלביט הדמיה מגדיל את הנזילות. בחודש וחצי האחרונים מימש זיסר באמצעות 5 עסקות - שבוצעו על ידי אירופה ישראל - מניות אלביט הדמיה תמורת 13.3–13.6 דולר למניה ובהיקף של כ-7.5 מיליון דולר (כ-28 מיליון שקל(. כמו כן, העביר זיסר כ-350 אלף מניות של אלביט הדמיה שהחזיק באופן ישיר אל אירופה ישראל תמורת כ-4.7 מיליון דולר (כ-17 מיליון שקל).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully