וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכסוך באוניברסיטה הפתוחה הופך אלים

חיים ביאור

11.10.2010 / 13:30

מכות בחצר האוניברסיטה הפתוחה: בתום אסיפה שקיימו אנשי כוח לעובדים פרץ ויכוח שגלש לפסים אלימים עם נציגי הסתדרות העובדים, במהלכו הוכה באגרוף נציג ההסתדרות ופונה לביה"ח

אסיפה שקיימו אתמול בתל אביב אנשי ארגון כוח לעובדים עבור המנחים ומרכזי ההוראה באוניברסיטה הפתוחה, הסתיימה בחילופי מהלומות בין אנשי הארגון לבין פעילי ההסתדרות שנכחו בחוץ לאולם.

האסיפה, שהתקיימה במכללת סימינר הקיבוצים ברמת אביב, כונסה על ידי כוח לעובדים כדי להציג בפני המנחים ומרכזי ההוראה את הסכם השכר הקיבוצי שגובש בשבוע שעבר בראשי תיבות בין הארגון לבין נשיאת האוניברסיטה הפתוחה, פרופ' חגית מסר-ירון. האסיפה שהחלה באווירה עניינית, גלשה בהדרגה לאווירה סוערת, במיוחד כשחלק מ-100 הנוכחים האולם העלו שאלות אודות ההסכם החדש והביעו הסתייגויות מכמה מסעיפיו. כמה דוברים אף טענו כי ההסכם מיטיב עם חלק מחברי סגל האוניברסיטה אך מרע את תנאיהם של חברי סגל אחרים, טענה שנדחתה על ידי נציגי הארגון.

לקראת חצות, בתום ארבע שעות של דיונים, יצאו משתתפי האסיפה מהאולם ושם החל ויכוח על טיבו של ההסכם. בשלב מסויים הבחינו פעילי כוח לעובדים בשני נציגי ההסתדרות שחילקו במקום עלונים המותחים ביקורת על ההסכם שגובש ומזמינים את חברי הסגל של האוניברסיטה הפתוחה להצטרף להסתדרות. במקום התפתחה מהומה שהתפתחה לכדי דחיפות ואף הרמת ידיים. בשלב מסויים, ספג אחד מעובדי ההסתדרות, שאול אידה, אגרוף בפניו. האיש התמוטט ואמבולנס שהוזעק למקום פינה אותו לבית החולים איכילוב. האיש טופל בבית החולים וששוחרר לביתו ובכוונתו להגיש תלונה למשטרה על תקיפה.

"זו בושה שבכנס של אקדמיה, עובדים המזוהים עם ארגון עובדים אחד, תוקפים פיסית עובדים של ארגון אחר”, אמר רונן בראל, המועסק כמנחה באוניברסיטה ומצדד בהצטרפות להסתדרות. "התנהגות אלימה מסוג זה לא קרתה בשום מקום, לא בסונול ולא במפעל אקרשטיין".

דובר כוח לעובדים מסר בתגובה: "שני עובדי ההסתדרות שנכחו במקום, באו לכינוס על תקן של פרובוקטורים. מה להם ולכנס פנימי של כוח לעובדים? הם אפילו אינם עובדי האוניברסיטה הפתוחה. הם יכלו להסתפק בחלוקת עלונים, אך במקום זאת הם כיתרו בגופם את שרון קיטרון, יו"ר ועד המנחים ורכזי ההוראה עד שהיא חשה מאויימת. מטבע הדברים שפעילי כוח לעובדים חשו להגן עליה. אחד מפעילינו, שרון לוזון, שרצה להפריד בין הצדדים ולהרחיק את אנשי ההסתדרות מקיטרון, לא שלט בכעסו ופגע בידו בנציג ההסתדרות. יש לזכור שהאלימות באה לא רק מאתנו". דובר ההסתדרות מסר כי "עובדי האוניברסיטה הפתוחה לא יירתעו לנוכח גילויי האלימות. ההסתדרות תאבק למען הסכם חדש שיהיה הוגן עבור כל המנחים ומרכזי ההוראה, ללא פגיעה בחלק מהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully