וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרו שלושת זוכי פרס נובל לכלכלה

11.10.2010 / 13:42

הזוכים בפרס היוקרתי הם פיטר דאימונד, דייל מורטנסן וכריסטופר פיזארידס, שזכו לכבוד בזכות מחקרם בתחום הפערים בין הביקוש להיצע בשוק התעסוקה

פרס נובל לכלכלה לשנת 2010 יוענק השנה ל-3 זוכים: האמריקאים פיטר דאימונד מ-MIT ודייל מורטנסן מאוניברסיטת נורתווסטרן והבריטי כריסטופר פיזארידס מלונדון סקול אוף אקונומיקה, על עבודתם בתחום קבלת החלטות בשווקים.

המחקר של דאימונד, מורטנסן ופיזארידס עסק בהחלטותיהם של קונים ומוכרים בשווקים, והתמקד בשוק התעסוקה. לפי המחקר, בשווקים רבים הקונים והמוכרים מתקשים למצוא זה את זה באופן מיידי. הדבר בא לידי ביטוי במיוחד בסחורות ובשירותים שאין בהם אמות מידה אחידות, כמו שוק התעסוקה.

חברות מחפשות עובדים, בעוד שהעובדים מחפשים מקום עבודה. היות שתהליך החיפוש הזה דורש זמן ומשאבים, הוא יוצר חיכוכים בשוק. בחלק מהשווקים, הביקוש לעובדים לא נענה, בעוד שחלק מהעובדים אינם מוצאים עבודה בתחום ובתנאים שרצו. כך נוצר מצב שבו באופן סימולטני ישנן בשוק משרות פנויות וכן אבטלה.

שלושת הזוכים בפרס הנובל לכלכלה, שלא היו בין המועמדים הבולטים שעליהם הימרו סוכנויות ההימורים, יחלקו ביניהם סכום של 10 מיליון קרונות שוודיות (1.5 מיליון דולר). הפרס שונה משאר הפרסים המוענקים בטקס פרס נובל, היות שלא היה חלק מצוואתו של אלפרד נובל, והוא מוענק ביוזמת בנק שבדיה החל מ-1969, שנת ה-300 לקיומו.

בשנה שעברה זכו בפרס נובל לכלכלה אוליבר וויליאמסון ואלינור אוסטרום, שהיתה האשה הראשונה לזכות בפרס זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully