וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר באוצר תפר לעצמו מכרז לתפקיד ב-OECD?

מוטי בסוק

12.10.2010 / 8:51

נציבות שירות המדינה בוחנת תלונה של עובדים באוצר כי סמנכ"ל במשרד הגיש את מועמדותו לתפקיד נציג האוצר בארגון ה-OECD, במכרז שכתב בעצמו

נציבות שירות המדינה בודקת תלונה של עובדים במשרד האוצר שלפיה עודד ברוק, סמנכ"ל בכיר לקשרים בינלאומיים במשרד וחבר הנהלת המשרד, גיבש וכתב בעצמו את המכרז לתפקיד נציג האוצר בארגון לשיתוף פעולה כלכלי ולפיתוח (oecd) שמקום מושבו בפאריס, לרבות הדרישות ותנאי הסף לתפקיד. ברוק עצמו ניגש למכרז ונחשב אחד המועמדים המובילים לתפקיד.

ישראל, שהצטרפה באחרונה לארגון, תיוצג במרכז oecd בפאריס על ידי שגרירות מיוחדת. שגריר ישראל בארגון יהיה איש משרד החוץ וסגנו יהיה נציג האוצר. גם למשרד התמ"ת יהיה נציג בשגרירות, שתפעל מתוך בניין שגרירות ישראל בפאריס.

על תפקיד נציג האוצר בארגון מתנהל קרב קשה במשרד האוצר, וההכרעה צפויה להתקבל במכרז פנימי. במכתב ששלחו לנציבות שירות המדינה התלוננו עובדי המשרד כי ברוק מתנהג בניגוד לכללי המינהל התקין המקובלים בשירות המדינה בכל הקשור למכרז. לטענתם, "מתוך עיון מדוקדק בתנאי המכרז הפנימי שפורסם בספטמבר, עולה כי באופן לא מפתיע קיימת התאמה מוחלטת בין הדרישות ותנאי הסף של המכרז לבין הפרופיל האישי של ברוק".

לטענת העובדים, "תרבות זו של 'כתיבה עצמית' ותפירת מכרזים מוכרת ומושרשת היטב בצמרת האוצר זה זמן רב, אך בניגוד לפעמים קודמות הדבר נעשה בפרהסיה ובבוטות יוצאת דופן". לדעת המתלוננים, "לא יעלה על הדעת שהישג ממלכתי בדמות הצטרפות לארגון כלכלי בינלאומי כה חשוב, שעליו עמלה מדינת ישראל במשך יותר מעשור, ינוצל לרעה".

העובדים מבקשים להקפיא את הליך המכרז עד שתתבצע בדיקה מקיפה של המקרה ותוסקנה מסקנות בהתאם. "יש לפסול את מועמדותו של ברוק לתפקיד, או לפרסם מכרז חדש ואובייקטיבי", ביקשו העובדים במכתב.

בתגובה נמסר מהאוצר כי, "הגדרת התפקיד של נציג משרד האוצר לארגון ה-oecd נעשתה על ידי גורמי המקצוע הרלוונטיים ועברה את אישור נציבות שירות המדינה, כמקובל בהגדרת תקן חדש בשירות הציבורי. המכרז נמצא בעיצומו, וכמה עובדים הגישו את מועמדותם. ועדת המכרזים תבחר מבין המתמודדים את האיש המתאים ביותר לתפקיד, כפי שנעשה בכל מכרז".

מנציבות שרות המדינה נמסר כי תלונת העובדים על המכרז הגיעה ביום חמישי והיא מתכוונת לבצע בדיקה יסודית בנושא לפני שתגיש את מסקנותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully