וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר יקבל המלצות בנושא הריכוזיות

מוטי בסוק

12.10.2010 / 8:15

הפורום המייעץ לשר האוצר ייפגש עימו כדי לדון בנושא הריכוזיות במשק. בישיבה ישתתף ד"ר יעקב שיינין, המייעץ לנוחי דנקנר, ואשר קבע באחרונה כי המשק הישראלי לא ריכוזי במיוחד

הפורום המייעץ לשר האוצר, יובל שטייניץ, יפגש היום עם השר כדי לדון בנושא הריכוזיות במשק. תיתכן היום גם פגישה בין ד"ר יעקב שיינין, חבר הפורום ויו"ר "מודלים כלכליים", עם שר האוצר, גם כן בנושא הריכוזיות. שיינין קבע באחרונה כי "המשק הישראלי לא ריכוזי במיוחד, ובישראל אין ריכוזיות ענפית עודפת ולא ריכוזיות כללית עודפת". הוא נשכר באחרונה על ידי איש העסקים נוחי דנקנר כיועץ לנושא הריכוזיות.

בתגובה נמסר מלשכת שר האוצר כי "הכלכלן ד"ר יעקב שיינין הוא חבר בפורום המייעץ לשר האוצר ומשתתף באופן קבוע בישיבות הפורום המתקיימות מעת לעת ועוסקות בנושאים שונים. הפורום עוסק מידי ישיבה בנושא אחד וישיבותיו הן סמי אקדמאיות. הפורום לא נועד לקבלת החלטות. הן נועדו לשמיעת מגוון רחב של דעות על ידי כלכלנים ואנשי משק בנושאים שעל סדר היום".

בפורום המייעץ לשר האוצר 22 חברים. יו"ר הפורום הוא הכלכלן ד"ר אבי שמחון מהאוניברסיטה העברית בירושלים. בין חברי הפורום ד"ר טלי רגב, שרגא ברוש, אל הורוביץ, פרופסור אבי בן בסט וד"ר מומי דהן.

שר האוצר כינס את ישיבת הפורום, כיוון שביום רביעי השבוע מתקיימת במשרד ראש הממשלה ישיבה מצומצמת מכרעת בנושא הריכוזיות, בהשתתפות בנימין נתניהו, יובל שטייניץ ומספר רגולטורים.

שיינין אישר בשיחה עם TheMarker את השתתפותו בפגישה עם שר האוצר היום. לאחרונה ציין שיינין במאמר שכתב כי נושא הריכוזיות מרכזי בשיח הציבורי, כולל בכנסת. לדעתו, יש נושאים בתחום הכלכלה שבהם רצויה ריכוזיות ומאידך יש נושאים בהם היא מכשלה. לדעת שיינין, קיימים שני סוגי ריכוזיות עיקריים במשק, ענפית וכללית. הרשות להגבלים עסקיים, שהיא גוף חזק ועצמאי, שומרת כבר שנים שלא תהיה ריכוזיות ענפית עודפת בישראל וכן מונפולים הפועלים בארץ נמצאים בפיקוח מחירים צמוד.

הריכוזיות שנמצאת במרכז הדיון הציבורי היום היא הריכוזיות הכללית, הנוצרת על ידי קבוצות בעלי הון. היא מושג חדש יחסית בשיח הכלכלי העולמי. לדברי שיינין, ישראל אינה חריגה בריכוזיות הכללית בהשוואה למדינות מפותחות אחרות עם אוכלוסיה ותוצר דומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully