וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אליעזר: תומך בצעדים האגרסיביים במטבע

חן הלפרן

12.10.2010 / 10:10

שר התמ"ת בנימין בן אליעזר פתח את הכנס הכלכלי חברתי באומרו כי הינו תומך בצעדים הנעשים להתמודד עם נפילת שער הדולר ואף התייחס ליחסים בין נגיד בנק ישראל לשר האוצר. "מקובל שישנם חילוקי דעות"

"משק מפותח מכיל בתוכו איזון עדין אך יציב בין שוק עבודה הוגן ובטוח לבין שוק עסקי משוכלל וגמיש. כדי שמדינת ישראל תוכל להיות חלק ממשפחת המדינות המפותחות יש צורך לשמור על שני האלמנטים במקביל. משק המקיים רק אחד מהם יתקשה להשיג צמיחה ושגשוג כלכלי" – כך אמר הבוקר (שלישי) שר התמ"ת בנימין בן אליעזר בכנס הכלכלי-חברתי של משרדו בקרית שדה התעופה.

השר התייחס לפעילות משרדו ולפעילות המדינה בהתמודדותה עם נושא שער החליפין ומצב העובדים בישראל. באשר לנושא שער הדולר, אמר בן אליעזר: "כמי שאחראי על סחר החוץ של מדינת ישראל וכמי שבראש מעייניו נושא הייצוא הישראלי, אינני יכול שלא להתייחס לסוגיית שער החליפין של הדולר. נושא הייצוא הינו מהרגישים והחשובים ביותר לצמיחתו של המשק הישראלי. אני נפגש יום - יום עם יצואנים ותעשיינים ומבין לדאגתם וחששם מחוסר היציבות בשער הדולר ומגמת היחלשותו".

השר אמר כי הינו תומך בצעדים שנעשים בימים אלה כדי להתמודד עם מצב שער הדולר והתייחס למתיחות בין שר האוצר ונגיד בנק ישראל. "ישנה חשיבות רבה לשמירה על עצמאותם של הגופים הכלכליים בישראל", אמר בן אליעזר, "בטוח שגם שר האוצר וגם הנגיד רואים את טובת המשק לנגד עיניהם. מקובל שישנם חילוקי דעות, זו זכותו ואף חובתו של כל אחד מהם להשמיע את דעתו".

עוד הוסיף השר כי הינו תומך בנקיטת צעדים אגרסיביים "אשר ייעשו כדי להגביל את יכולתם של ספקולנטים וגורמים אינטרסנטים אחרים להשפיע על שער החליפין מתוך מטרה לייצר רווחי הון על גבו של המשק הישראלי". לדברי בן אליעזר, "צעדים אלו יצמצמו את אי הוודאות בשוק המט"ח ובין היתר יסייעו ליצוא ולצמיחה הישראלית". כמו כן סיפר השר כי משרדו פועל "על מנת לסייע ליצואנים להסיט פעילות למדינות לא דולריות".

משרד עם פיצול אישיות

בן אליעזר התייחס גם לדאגה לעובדים בישראל ולחיוניותה בשוק העבודה. "דאגה לעובדים ללא מתן אפשרות לשוק יזמי המצמיח תעשייה יבוא לידי ביטוי באיבוד מקומות עבודה וחוסר יעילות, מן הצד השני משק אשר לא ידע לשמור על זכויות עובדיו יגרור שוק עבודה נצלני, פוגעני ובסופו של דבר יפגע בפריון ובהיצע העובדים. רק שילוב אמיתי ורציף של שתי מטרות אלו ייצרו תשתית איתנה ויציבה למשק כלכלי צומח".

"כשאני נדרש לתאר את פעילות המשרד שאני עומד בראשו אני נוטה לעיתים להגיד שלכאורה המשרד סובל מ'פיצול אישיות'. מצד אחד משרד התמ"ת מוביל את התעשייה והמסחר בישראל – החל ממתן תמיכה לתעשיינים, סיוע ליזמים בהקמת מפעלים, תמרוץ נושא המו"פ הן לחברות הזנק והן לתאגידי ענק בין לאומיים, תמיכה בעסקים קטנים ובינוניים, עידוד המסחר המקומי וסיוע לסחר החוץ של ישראל. מן הצד השני משרדנו הינו הגוף העיקרי האמון על הגנת הצרכן, התעסוקה, הסיוע לעובד במציאת עבודה ובהכנתו לשוק העבודה, מתן כלים תומכי תעסוקה לעובדים וחשוב מכל – שמירה על זכויותיהם ובטיחותם", אמר בן אליעזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully