וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתרחקים מהשיא: הבורסה נפתחה בירידות

ואדים סבידרסקי ויעל פטר

12.10.2010 / 10:25

לאחר שהגיע מדד 25 החברות המובילות לשיא חדש אתמול, נפתח המסחר באחד העם במגמה שלילית. ת"א 25 יורד ב-0.5%, ת"א 100 נחלש ב-0.5% ומדד מניות הנדל"ן יורד ב-0.6%

יום המסחר השלישי באחד העם נפתח בירידות על רקע מגמה דומה בבורסות אירופה. מדד ת"א 25 פתח בירידה של 0.5%, ת"א 100 נפתח אף הוא בירידה של 0.5%. מדד הבנקים מחסיר 0.6%, ומדד מניות הנדל"ן יורד ב-0.6%.

סביר להניח שנראה היום ירידות ומימושים בין היתר בעקבות שווקי המזרח והחוזים על המדדים בארה"ב, גם פתיחת המסחר באירופה הייתה שלילית", אומר שגיא ביגאס ראש תחום מניות בתמיר פישמן. "בסוף המסחר יתפרסמו דו"חות אינטל, ברבעונים הקודמים החברה הציגה דו"חות טובים, והרבעון הנוכחי צפוי להיות הטוב ביותר שלה".

לדברי ביגאס, "האפיק הסולידי (אג"ח) צפוי להיות יציב. בימים האחרונים נרשמו עליות בעיקר באפיק הקונצרני, נושא ועדת חודק בלמה את ההנפקות, ומתחילת החודש ניתן לראות ירידה בגיוסים באג"ח, למעט מספר החלפות באפיק האג"ח".

"אתמול מכתשים אגן ריכזה עניין רב על רקע הצעת הרכש. המניה זינקה ב-30% כאשר המשא ומתן הוא על שווי חברה הגבוה ב-70%. המניה צפויה להיסחר בתנודתיות, מאחר ועדין לא ידוע האם העסקה תיחתם או שתגיע למבוי סתום. בכל מקרה לא צפויים לחברה דו"חות מזהירים הרבעון. מניית כיל (-1.06% , 5417.0)מזנקת על רקע העלייה במחירי הסחורות בעולם, אך אין בטחון האם מגמת העליה תימשך והאם תצליח החברה לתרגם את העליות בסחורות לעליה במחירי האשלג", אומר ביגאס.

בוול סטריט נחתם אמש המסחר ביציבות בעקבות יום קולומבוס. דאו ג’ונס נסגר ברמת 11,008 נקודות, נאסד"ק ב-2,402 נקודות ומדד S&P 500 ב-1,165 נקודות.

בגזרת המקרו העולמית, לפי סקר הכלכלנים הבכירים של האיגוד הלאומי לכלכלה עסקית (NABE) בארה"ב, צפויה כלכלת ארה"ב לצנוח בשיעור מתון מהצפוי השנה ובשנת 2011 - בשל חולשה בצריכה הפרטית בעקבות שיעור האבטלה הגבוהה. התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב צפוי לצמוח השנה ובשנה הבאה בשיעור של 2.6%. בהמשך השבוע צפויה להיות רגיעה בוול סטריט על רקע החג, ולקראת סוף השבוע יתגבר שטף הנתונים.

השותפות הישראליות בלוויתן- דלק קידוחים, אבנר ורציו נסחרות על רקע הגעתה של אסדת הקידוח Sedco Express השכם בבוקר למקום הקידוח במבנה לוויתן שבים התיכון. לאחר ששתייצב את עצמה בעזרת עוגנים - תהליך שייקח לה מספר שעות - תחל האסדה בביצוע קידוח האקספלורציה במקום, שיעיד באופן סופי האם קיימים גז טבעי או נפט במבנה.

מכתשים אגן וחברות האם שלה כור, דיסקונט השקעות ואי.די.בי, עשויות להמשיך ולרכז עניין גם היום, לאחר שאתמול דווח כי הושגה הבנה לפיה תרכוש חברת כמצ'יינה הסינית (70%) את כל מניות הציבור בחברת מכתשים לפי שווי חברה של 2.7 מיליארד דולר, כלומר בפרמיה של 70% מעל שווי השוק אתמול בבוקר (בניכוי החזקות החברה הבת במניות מכתשים) ותמחוק את מניותיה מהמסחר בבורסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully