וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקידוח בלווייתן יוצא לדרך

ליאור זנו

12.10.2010 / 10:31

אסדת הקידוח הגיעה השכם בבוקר למקום הקידוח וצפויה להתחיל בעבודות בעוד מספר שעות

אסדת הקידוח Sedco Express הגיעה הבוקר בשעה מוקדמת למקום הקידוח במבנה לווייתן שבים התיכון. אחרי שתייצב את עצמה בעזרת עוגנים, תהליך שיימשך מספר שעות, היא תחל בביצוע קידוח ההיתכנות (אקספלורציה) במקום, שיעיד באופן סופי האם קיימים גז טבעי או נפט במבנה.

קידוח לווייתן 1 יהיה הקידוח העמוק ביותר שהתבצע באזור זה של הים התיכון ויתבצע ברשיון רחל, כ-135 קילומטר מערבית לחיפה במים עמוקים של כ-1,634 מטר. הקידוח צפוי להמשך כ-5 חודשים, ותוצאות ראשוניות צפויות עד סוף השנה.

השותפות בלווייתן - נובל אנרג'י האמריקאית (40%), דלק קידוחים (22.5%), אבנר (22.5%) ורציו (15%) - הודיעו ביוני האחרון כי קיימת סבירות של 50% למציאת 16 TCF (טריליון רגל מעוקב) של גז טבעי במקום.

בנוסף לשכבת הגז הטבעי שהינה המטרה הראשונית של השותפות, תקדח האסדה גם בשכבות הקרקע העמוקות יותר למציאת נפט, אף על פי שההסתברויות למציאת המשאב הינן נמוכות. על פי השותפות, בעומק של 5,800 מטר קיימת הסתברות של 17% להימצאותן של 3 מיליארד חביות נפט, ובעומק של 7,200 מטר יש סיכוי של 8% להימצאותן של 1.2 מיליארד חביות נפט.

תקציבו הכולל של קידוח לווייתן 1 מוערך בכ-150 מיליון דולר (כולל עלויות השינוע של אסדות הקידוח). אם יהיו התוצאות חיוביות ויוחלט לבצע מבחני הפקה, תהיה לשותפות עלות נוספת. עם סיום הקדיחה בקידוח "לווייתן 1", צפויה אסדת הקידוח Sedco Express צפויה לעבור לביצוע קידוחי הפיתוח בפרויקט תמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully