וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטיאס: "תנו לחרדים תמריצים לצאת לעבוד"

אורה קורן

12.10.2010 / 11:16

שר השיכון והבינוי אריאל אטיאס דיבר על שילוב חרדים בשוק העבודה ואמר כי יהיו מוכנים לשלם את מחיר העוני אם הם יצטרכו לפגוע באורח חייהם. "לא צריך 'לחנך' אותם, אלא לתת להם כלים מתאימים"

מערכת וואלה!

(צילום: יגור מזור; עריכה: יאיר דניאל)

"העלאת הריבית נמוכה מדי כדי להוציא את המשקיעים משוק הנדל"ן, אולם גבוהה יותר פוגעת ביצוא ובזוגות צעירים" - כך אמר היום שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, בכנס כלכלה וחברה שערך משרד התמ"ת באיירפורט סיטי.

אטיאס גם יצא נגד המלצת ארגון המדינות המפותחות (OECD) להפסיק קצבאות ילדים לטובת יצירת מקומות עבודה ואמר, כי יש צורך בשניהם במיגזר החרדי. "לחרדים מאפיינים מיוחדים. לא צריך 'לחנך' אותם, אלא לתת להם כלים מתאימים שיאפשרו להם להשתלב בשוק העבודה. החרדים רוצים לעבוד, הם לא רוצים לחיות בעוני. אבל הם מוכנים לשלם את מחיר העוני אם הם יצטרכו לפגוע באורח החיים שלהם ואם לא יהיו להם תמריצים".

לדבריו, שר התמ"ת, בנימין בן אליעזר הוא השר הראשון שהצליח לכנס יחד לדיון משותף את כל החרדים מהזרמים השונים, אשכנזים וספרדים, וישנה התקדמות במגעים ליצירת תעסוקה במיגזר.

אטיאס טען כי אין תמריצים כלכליים ליציאה לעבודה במיגזר. לדוגמה, הוא ציין כי "מדרגות ההנחות לילדים במענות ובארנונה נותנות תמריץ שלילי - לא לעבוד. בני זוג ששניהם עובדים ויש להם ארבעה ילדים ומרוויחים מעל 7,000 שקל יחד, לא מקבל הטבות בארנונה".

"כשאומרים 'חרדים תלכו לעבוד', צריך להבין את נפשם. הציבור החרדי, כשנותנים לו תמריצים במקומות עבודה זה, זה מצליח והם יוצאים לעבוד. רואים את זה בקול סנטרים. יש שינוי תפישה בקרב החרדים. במקום לחנך אותם ולומר להם 'תהיו כמונו', תנו להם מקומות עבודה באזורים שלהם, כמו שהחרדים רוצים לגור בניפרד הם יעדיפו לעבוד בניפרד".

"אם ישקיעו כסף במקומות עבודה לחרדים יהיה קו עלייה של חרדים שייכנסו לשוק העבודה. אבל לא בראש כל חוצות ובתרועה רמה. אל תוציאו אותם לעבודה עם דגל כי זה יביא להסתגרותם. "תנו לנו תמריצים ותנו מקומות עבודה מתאימים לאורח החיים שלנו ותראו מהפך".

אבישי ברוורמן, השר לענייני מיעוטים, תקף בכנס את החלטת הממשלה בעניין חוק הנאמנות: "רק יצחק רבין נתן כבוד לתושבים הערבים....חוק הנאמנות הוא החלטה מטופשת חסרת כל היגיון. מדינת ישראל יהודית דמוקרטית. שאלתי את ראש הממשלה בשביל מה הוא צריך את ההצהרה. הטלת עלי לבצע תכנית אסטרטגית - ואז ראש הממשלה מעביר חוק. ההחלטה יצרה מרירות אדירה בצבור הערבי ובעולם כשהמטרה היחידה מתן אתנן לליברמן".

שר הרווחה יצחק הרצוג קרא מעל במת הכנס לדאוג שהגדלת הגביה ממסים תגיע גם לשכבות החלשות במשק. "הגיע הזמן לתכנית לאומית מקיפה לטיפול בשכבות החלשות", אמר הרצוג. "כאשר רואים צמיחה והכנסות משמעותיות בגביית מיסים – אני מאוד מקווה שלא נפספס את המעגל שאינו נהנה מהצמיחה ושהכסף יילך גם למאבק בעוני ולא רק לשכבות חזקות", הוסיף.

גדעון סער: "מי שמקבל 100% תקצוב מהמדינה, ילמד 100% לימודי ליבה"

שר החינוך גדעון סער אמר, כי יקוצצו תקציבים של בתי ספר ממיגזרי החרדים שאינם מלמדים את מלוא מקצועות הליבה של משרד החינוך. "מי שמקבל 100% תקצוב מהמדינה, ילמד 100% לימודי ליבה. לא ילמדו – התקציבים יקוצצו. השנה קוצצו 21 מליון שקלים על פי דיווחים על היקף הלימוד. העיקרון של תיקצוב לפי ליבה, הכי חשוב ואני מתכוון לעמוד בו".

לדבריו, הפיקוח במשרד החינוך מתבצע עם מספר מפקחים נמוך ובלתי סביר. בתיאום עם משרד האוצר ייצא משרד ההחינוך בקרוב במיכרז למפקחים נוספים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

סילבן שלום: "ראש הממשלה עסוק בביטחון ושלום ולא בתעשייה, חינוך, נגב וגליל"

"צריך לשנות את סדרי העדיפויות של ראש הממשלה, ש-90% מזמנו מוקדש לשלום וביטחון", אמר בכנס השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום. "אנחנו במשק מפותח אבל צריך לחשוב איך עושים צמיחה תוך שמירה על חברה הוגנת. צמצום פערים חברתיים הוא הדבר המרכזי. נדל"ן תשתיות וחינוך והיי-טק הם מנועי הצמיחה אבל איך מתעלים אותם כדי שכולם ייהנו מפירות הצמיחה?".

לדבריו, "נדרש שינוי בחשיבה. איך גורמים לכך, שראש הממשלה יקום בבוקר ולא יחשוב רק על משא ומתן עם הפלסטינים, מדינה יהודית, משט וועדת חקירה. איך יחשוב על תעשייה, חינוך, דיור בר השגה, נגב וגליל - זה השינוי האמיתי".

השר שלום אמר כי הוא מודע לאיומים הבטחוניים על ישראל, ולו כל האזרחים היו מודעים להם "הם היו כל היום על ואליום". "עם זאת, לא ניתן להתעלם מצמצום פערים", הדגיש שלום.

"כששר בממשלה עוסק 90% מזמנו בשלום וביטחון - הנושאים המרכזיים לא בדיון", הוסיף השר לפיתוח הנגב והגליל. לדבריו, השינוי צריך להתבטא בתקציב, "וכשמחליטים לתת לביטחון זה על חשבון דברים אחרים. לכן העוגה מתחלקת בצורה שהיא לא הנכונה. כשנותנים לביטחון זה תמיד על חשבון בריאות חינוך רווחה תשתיות ופריפריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully