וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: תקציב הביטחון - המנוף לצמיחה הכלכלית

12.10.2010 / 12:59

שר הביטחון אהוד ברק דיבר בכנס הכלכלי-חברתי של משרד התמ"ת והתייחס לתקציב הביטחון ותרומתו לחוזקה הכלכלי של ישראל. "התקציב הביטחוני מעניק שקט ויציבות שהמשקיעים יכולים לסמוך עליהם"

"יש בישראל אנשים מופלאים הפועלים בתחושת שליחות. הם תעודת הביטוח של ישראל - אבל אם אין קמח אין עוגה ואם אין תקציב אין ביטחון" – כך אמר היום (שלישי) שר הביטחון אהוד ברק בכנס הכלכלי-חברתי של משרד התמ"ת . לדברי ברק, "לא בכדי נידון הנושא הביטחוני בכנס כלכלי. מדובר במציאות ובמהות של מדינת ישראל - תנאי הכרחי ומקדים בעיסוק בשאר הנושאים".

ברק ציין את הירידה לאורך השנים בתקציב הביטחון ואמר כי, "אם בעבר היה התקציב הביטחון קרוב ל-40% מהתקציב הכללי, היום התקציב המוצע הוא בשיעור הנמוך ביותר כנתח מהתקציב הכללי, כ-12%". לדבריו, "כשר ביטחון אני מברך על המגמה הנוכחית, שתקציב הביטחון יורד בצורה איטית מהצמיחה הכלכלית. הירידה המתונה מהווה ביטוי לחלוקה נכונה". עם זאת הדגיש ברק כי התקציב הוא עדיין תנאי לשקט ולביטחון ומכך לצמיחה וההצלחה של מדינת ישראל.

"התקציב הביטחוני הוא מנוף לצמיחה הכלכלית. הוא מעניק שקט ויציבות שהמשקיעים יכולים לסמוך עליו ובזכותו הייצוא הביטחוני של מדינת ישראל הוא שישית מהייצוא הכללי", אמר ברק.

שר הביטחון המשיך והתייחס גם לעמידות הכלכלה הישראלית בזמן המשבר הכלכלי האחרון ברחבי העולם. "המשבר דרש מנהיגות, אחריות וחוש של תזמון בקבלת ההחלטות", אמר ברק, "יש לנו בסך הכל מערכת איתנה שהחזיקה מעמד. לדעתי מקור ההישגים הוא בהחלטה לשמור על מדיניות פיסקלית חזקה".

כמו כן התייחס ברק לפערים החברתיים בחברה. "הנושא של עוני דורש יחס מיידי. זהו תנאי בסיס. אנחנו צריכים לדאוג לשלב נשים ממגזר הערבי וגברים מהמגזר החרדי בשוק העבודה. אנו עוסקים ביצירת מקומות עבודה שמתאימים למגזרים אלה". השר ציין כי מערכת הביטחון פועלת להעברת עשרות אלפי משפחות וחיילים לדרום הארץ ולהקמת תשתית תעסוקתית וחינוכית באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully