וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנס לרבוע כחול: גובה מחיר גבוה מהכתוב

רותי לוי

12.10.2010 / 13:54

רבוע כחול נקנסה על סך 200 אלף שקל בגין הטעיית צרכנים. מהאישום נגד הרשת עולה כי נגבו מחירים גבוהים מהכתוב על האריזה, בפערים שנעו ממספר אגורות לעשרות שקלים למוצר

שופטת בית משפט השלום בפתח תקווה, דבורה עטר, הטילה אתמול על רשת רבוע כחול קנס בסך 200 אלף שקל בגין הטעית צרכנים בכך שגבו מהצרכנים בסניפים מחירים גבוהים מאלו שסומנו על המוצרים. בית המשפט הטיל על הרשת התחייבות בסך 100 אלף שקל להימנע מעבירות דומות למשך שנתיים. על 11 מנהלים ברשת הוטל קנס מנהלי בסך 400 שקל כל אחד.

כתב האישום שכלל 11 אישומים הוגש על ידי עו"ד טלי קינן - תובעת מחוז ת"א והמרכז במשרד התמ"ת, בעקבות תלונות של צרכנים שבדקו את חשבונות הקנייה ובעקבות ביקורות של מבקרי התמ"ת, כך לדוגמא, בסניף מגה בעיר ברחוב אחוזה 114 רעננה נמכר לצרכנית פסטראמה זוגלובק במחיר של 30.99 שקל במקום 21.99 שקל הרשום על גבי המוצר.

בעקבות התלונה בביקורת שנעשתה באותו הסניף על ידי התמ"ת נגבה סך 10.99 שקל עבור חרדל במקום 9.99 שקל, ועבור מנה חמה נגבה סך של 6.99 שקל במקום 6.39 שקל. בסניף מגה בת ים ברחוב העמל 20נמכר לצרכן ניילון נצמד במחיר של 62.79 שקל במקום 57.79 שקל הרשום על גבי המוצר.

לדברי עו"ד טלי קינן, לא ייתכן שצרכן יאמין כי הוא קונה מוצר במחיר זול וישלם עליו ביוקר במצב שהוא קונה סל קניות גדול ולא מסוגל מבחינה מעשית לעקוב אחר החשבון ולהשוותו למחיר הרשום על גבי כל מוצר. הצרכן סומך על הרשת שהחשבון יצא נכון ומדויק.

לדברי סגנית שר התמ"ת אורית נוקד, "התופעה של רשתות המרשות לעצמן לגבות מחיר גבוה יותר בקופה מאשר המחיר שמסומן על המוצר היא פסולה ופוגעת בעיקרון השקיפות והבהירות. משרד התמ"ת ימשיך לאכוף אם בביקורות יזומות ואם בעקבות פניות של צרכנים את נושא סימון המחירים".

  • עוד באותו נושא:
  • רבוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully