וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל נכנסת לתחום האינפלציה: משיקה מדד מחירים אינטרנטי לצרכן

סוכנויות הידיעות

12.10.2010 / 14:14

המדד, המבוסס על מחיריהם של מוצרים הנמכרים ברשת, מצביע על מגמת דפלציה לקראת עונת החגים בארה"ב



ענקית האינטרנט גוגל החליטה להשתמש בנתונים הרבים שיש לה על הצריכה באינטרנט על מנת לייצור מדד חדש לאינפלציה - כך דיווח "פייננשל טיימס". מדד המחירים של גוגל (google price index-gpi) מבוסס על מחיריהם של מוצרים הנמכרים באינטרנט, וייתכן כי בעתיד ישמש כאלטרנטיבה למדדי המחירים הרשמיים.



בעוד שמדד המחירים הרשמי לצרכן מבוסס על נתונים הנאספים מחנויות, ומתפרסמים מדי חודש, נתוני המדד של גוגל ייאספו באופן מיידי ממקורות מקוונים. עם זאת, הכלכלן הראשי של גוגל, האל וריאן, אמר כי בחברה עדיין עובדים על המדד וכי לא ברור האם יפורסם באופן רשמי.



בכנס האיגוד הלאומי לכלכלה עסקית (nabe) בארה"ב, שהתקיים השבוע בקולורדו, אמר וריאן כי gpi לא מיועד להחליף את מדד המחירים לצרכן הרשמי בארה"ב (cpi), משום שתמהיל המוצרים הנמכרים ברשת שונה מאלה הנמכרים בכלכלה הרחבה יותר. מחירי הבתים, למשל, מהווים כ-40% מ-cpi, בעוד שבמדד של גוגל הם מהווים 18% בלבד.



וריאן אמר כי הנתונים שעולים מ-gpi מצביעים על מגמה ברורה למדי של דפלציה במוצרים הנמכרים באינטרנט לקראת עונת החגים בארה"ב. אף כי הנתונים אינם מחושבים לפי חישוב עונתי, וריאן אמר כי בתקופה המקבילה בשנה שעברה הם עלו.



מדד המחירים של גוגל נע במגמה מקבילה למדד המחירים לצרכן במוצרים כגון מצלמות ושעונים, אשר נמכרים במקרים רבים ברשת, אך התאמה פחות גדולה ישנה במוצרים כגון חלקי חילוף לרכב, אשר לא נסחרים כמעט באינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully