וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: סוף למצוקת הדיור - עוד שנתיים

חן הלפרן

12.10.2010 / 15:30

שר האוצר התייחס למצב המשק הישראלי וציין כי מצוקת יחידות הדיור תיפתר רק בעוד כשנתיים. "לאחר 4 שנים של בנייה מופחתת, המצוקה אמיתית. זה לא עניין קצר. אין פה פטנטים"

שר האוצר יובל שטייניץ התייחס היום (שלישי) למצב המשק הישראלי על חלקיו השונים בכנס החברתי-כלכלי של משרד התמ"ת בקרית שדה התעופה, וציין כי עצירת העלייה במחירי הדירות והמחסור ביחידות דיור עלולה להתרחש רק בעוד מספר שנים. "לאחר 4 שנים של בנייה מופחתת, המצוקה אמיתית. זה לא עניין קצר אלא של שנה שנתיים. אין פה פטנטים. לא מס, לא שינוי בריבית. יש מצוקה אמיתית", אמר שטייניץ.

שר האוצר הוסיף והתייחס להתמודדות המשק הישראלי עם המשבר בכלכלה העולמית ואמר כי "הדרך ליציאה מהמשבר היא לא בצעדי חירום אלא באופק כלכלי לטווח הרחוק. איך להמשיך את הצמיחה, להוריד את האבטלה- לטפל בעיקר בקרב הערבים והחרדים. לא חזרנו לנורמליות".

כמו כן פנה שטייניץ ליחסיו עם נגיד בנק ישראל סטנלי פישר על רקע קביעת הריבית במשק. לדבריו, "יש לשמור על פערי ריבית סבירים בינינו לעולם, אני מאוד מרוצה משיתוף הפעולה עם בנק שיראל כפי שהיה בשנה האחרונה, גם אם לעיתים יש דברים שרואים אחרת".

עושד הוסיף שטייניץ ואמר כי לתפיסתו, הדרך החוצה מהמשבר עוברת במזרח. "משרד התמ"ת שותף למאמץ שלנו לפתיחת שווקים. אחרי המשבר הסדר הכלכלי עובר שינויים. העיקרי, מזרח אסיה הפכה לכלכלות מהגדולות בעולם. סין והודו. אי אפשר להתעלם מחשיבותן גם לכלכלה הישראלית. יש לפתוח את השערים אליהן להגביר יצוא ולהגביר את שיתוף הפעולה. ההון האנושי הוא החשוב ביותר שיש לנו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully