וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיני: האשם במחירי הדירות - משרד האוצר

אורה קורן

12.10.2010 / 16:55

על רקע האיומים לשביתה כללית במגזר הציבורי, דיבר יו"ר ההסתדרות עופר עיני על מצב המשק הישראלי והאשים את משרד האוצר במחירי הדירות הגבוהים. עיני פנה לשר האוצר בבקשה לשבת עימו ולהגיע לפתרון לפני המשבר

אחרי המשבר הכלכלי שמעתי את שר האוצר אומר שיצאנו מהמשבר ואפילו הגויים שואלים אותנו איך עשינו את זה. באנו לטפל בהסכמי השכר, ויש לנו דרישות - ובן רגע התהפך המצב הכלכלי, חזרנו למשבר ויש לנו בעיות", אמר עופר עיני, יו"ר ההסתדרות, בכנס הכלכלי חברתי של משרד התמ"ת.

לדבריו, נותרו פחות מעשרה ימים לסיום סכסוך העבודה. "בוא נשב ונדבר באופן אישי וננסה להגיע להסכמות בלי משבר", קרא עיני לשטייניץ.

בנושא הדיור אמר כי "נוצר מצב שכולם מתאימים את הכלכלה למחירי הדיור, כולל סטנלי פישר, נגיד בנק ישראל, שגם אני חושב שהוא מצויין. אני רוצה להחזיר אתכם אחורה. מי שאשם במחירי הדירות זה משרד האוצר. בעבר רם בלינקוב העלה את מחירי המגרשים בפריפריה. זה הפך למרכיב רציני בכלכלה, וזוגות צעירים לא מסוגלים לקנות דירה. מי שיכול להוריד מחירי הדירות לזוגות צעירים זה משרד האוצר. חייבים לכפות דיון בנושא בשולחן העגול (פורום של הממשלה, המעסיקים והעובדים - א.ק), זה בנפשנו".

בעניין שכר מינימום, אמר עיני כי הוא מקווה "שבחודש-חודשיים הקרובים ניכנס לדיאלוג במטרה להגיע להסכמות עם האוצר והתמ"ת למהלך משולב של הממשלה, המעסיקים והעובדים להגדלת שכר המינימום. אני קורא לשר האוצר - בוא נשב ונתחיל להציף את הבעיות על השולחן. לא נברח מהן. אי אפשר להתעלם ממה שקורה".

"אין ספק שמה שקרה הוא שערוריה", אמר עיני לגבי שכר הבכירים. "אתה שומע על אנשים שמרויחים מיליון וחצי שקל בחודש. אני מנסה לחשוב איך אפשר לגמור את החודש עם זה. אם יתנו לו 200 אלף שקלים במקום, הוא לא יעבוד? כשמגזימים זה צועק וחובתה של הממשלה לשים את הבלמים. אני יכול לתת לך עצה", אמר עיני ליעקב נאמן, יו"ר הוועדה להגבלת שכר הבכירים במשק. "תיצור זיקה בין שכר הבכירים והבונוסים לבין שכר העובדים. אם מנכ"ל חושב שמגיע לו בונוס - שיחלק במידה שווה לעובדים. אני מבטיח לך, שאז הוא יחלק רק כשמגיע ורק כשיש. אני מכיר מקומות שעושים את זה".

עיני הוסיף כי הוא מוכן לרפורמות מרחיקות לכת במיגזר הציבורי, אולם ציין, כי אין להן קשר לשיחות על השכר, כפי שמשרד האוצר רוצה לקשור בין הדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully