וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגודת הסטודנטים בתל אביב בעצומה: "לעצור את הטייקונים השולטים בחיינו"

רם עוזרי

12.10.2010 / 19:31

לקראת ההכרעה באשר להקמת ועדה לבחינת הריכוזיות במשק מגבירה האגודה את מאמציה בנושא



הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב מבקשים להיות מעורבים ולהשמיע את קולם בנושא הריכוזיות במשק. אגודת הסטודנטים באוניברסיטה מנהלת בשבועות האחרונים קמפיין למלחמה בריכוזיות. במסגרת הקמפיין קראה לסטודנטים להירתם למאבק ב"שלטון האוליגרכים" כהגדרתם ולהקמת ועדה לבחינת ריכוזיות ההון במשק הישראלי בידי 20 משפחות. בין השאר, פתחה האגודה דף פייסבוק תחת הכותרת "די לריכוזיות במשק" וערכה תחרות קריקטורות בנושא.



כעת מגיע הקמפיין לשיאו, לקראת ההכרעה בשאלת הקמת הוועדה לבחינת הריכוזיות במשק, כאשר מחר ייפגשו שר האוצר יובל שטייניץ, ראש הממשלה בנימין נתניהו ומנכ"ל משרד רה"מ אייל גבאי כדי לחרוץ את גורלה.



באתר האינטרנט של האגודה מופיעה מזה מספר ימים קריאה לחתום על עצומה התומכת בהקמתה של הוועדה. הסטודנטים רואים בכך החלטה קריטית: "זוהי שעת האמת: ההחלטה שתתקבל תחרוץ את עתידם החברתי והכלכלי של תושבי ישראל. כעת נוצרה הזדמנות נדירה לשבור את המונופולים ולחסל את העוני ההמוני", כותבים באתר האגודה. "בנק ישראל מתריע על הסכנה הצפויה בכך ש-20 משפחות השולטות על כ-50% מערך החברות בישראל, מנצלות את הבנקאות לצרכיהן, מפקיעות מחירים ומשחיתות את הכלכלה בעזרת קשרי הון-שלטון-עיתון, ובכך גם מאיימות על הדמוקרטיה בישראל". בהמשך מוצע לסטודנטים לבצע חתימה ממחושבת על העצומה.



רן לבנה, סגן יו"ר אגודת הסטודנטים, ציין בעבר כי בשנים האחרונות האגודה מעורבת בפרויקטים חברתיים, וכבר יצאה בקמפיינים שונים למטרות חברתיות. לדבריו, הרעיון ליוזמה הנוכחית הגיע לאחר שהתקבלו כמה פניות של סטודנטים שביקשו להיות מעורבים בנושא. "חשבנו שזה נושא שצריך ליצור בו שיח בעולם הסטודנטים ולנסות להשפיע על מקבלי ההחלטות, כדי שלא יתעלמו מהתופעה הזאת. הגיע הזמן שמישהו ירים קול ויעורר שיח בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully