וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן דב מגדיל שליטה בשוק התקשורת

אמיתי זיו

13.10.2010 / 13:30

פרטנר של אילן בן דב תרכוש את ספקית האינטרנט 012 סמייל מיוסי מימן במחיר של כ-1.5 מיליארד שקל. עם זאת, השלמת העסקה תלויה באישור משרד התקשורת והממונה על ההגבלים

חברת פרטנר תרכוש את ספקית האינטרנט 012 סמייל במחיר של כ-1.5 מיליארד שקל. דירקטוריון פרטנר אישר בצהריים את העסקה. עם השלמתה, בעלי סמייל יוסי מימן יסגור סיבוב מהיר ומוצלח בשוק: הוא רכש את סמייל לפני 10 חודשים במחיר של 1.2 מיליארד שקל, כך שיצר לעצמו רווח זריז של 300 מיליון שקל בתקופה זו. המסחר במניות פרטנר ואמפל הופסק.

פרטנר מעוניינת ברכישת סמייל כבר תקופה ארוכה, והתמודדה על החברה כבר לפני שנה כאשר מכר אותה שאול אלוביץ'. בזמנו עשתה פרטנר הערכת שווי לסמייל והגיעה לשווי של 1.25 מיליארד שקל, לפני סינרגיה עם פעילויות פרטנר.

באחרונה התחדשו השיחות למכירת פרטנר. HOT היתה המתמודדת הראשית מול פרטנר, ולכן מיהרה חברת הסלולר לסגור את העסקה. ל-TheMarker נודע כי HOT הציעה מחיר זהה, כלומר כ-1.5 מיליארד שקל, אל פרטנר היתה נחושה יותר וקיבלה החלטה מהר יותר. פרטנר מוצאת בסמייל סינרגיות לפעילות הטלפוניה הקווית שלה ופעילות אספקת האינטרנט שלה.

עסקה כזו תצטרך אישור משרד התקשורת ואישור הממונה על ההגבלים העסקיים - ואין כל ודאות שאישורים כאלו יתקבלו. לפרטנר אין רישיון לשיחות בינלאומיות. בימים הקרובים יפנו הצדדים לממונה על ההגבלים ולמשרד התקשורת על מנת לשכנע את אישורם למהלך.

פרטנר השיקה פעילות של טלפוניה קווית (VOB) ואינטרנט כבר בסוף 2008, אך התקשתה לגייס מנויים לשירות והמספר המוערך שלהם עומד על עשרות אלפים בלבד. לסמייל יש כבר בסיס לקוחות של כ-600 אלף מנויי אינטרנט וכ-200 מנויי טלפוניה קווית.

עדכון ראשון - 11:55

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully