וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב בשיא: המסחר בת"א מתנהל בעליות נאות

ליאור זנו

13.10.2010 / 13:50

יום המסחר באחד העם מתנהל בעליות נאות ומדד ת"א 25 שוב מגיע לשיא חדש. ת"א 25 ות"א 100 עולים ב-1.5%, מדד הבנקים מוסיף 1.9% לערכו ומדד מניות הנדל"ן מתחזק ב-3.1%

יום המסחר הרביעי של השבוע בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות נאות על רקע מגמה דומה שנרשמה אמש בוול סטריט. ת"א 25 ות"א 100 עולים כעת ב-1.5%, כאשר ת"א 25 רושם שיא תוך יומי במסחר. מדד הבנקים מוסיף 1.9% ומדד מניות הנדל"ן מתחזק ב-3.1% בהובלת מניות אפריקה ישראל ואפריקה נכסים.

שר האוצר יובל שטייניץ אמר אתמול כי גם אם המשק הישראלי נמצא במצב קצת יותר טוב - הוא עדיין באיזור הסכנה, וכתוצאה מכך חייבת להישמר המסגרת התקציבית. על בעיית הדיור המטרידה את הציבור בישראל אמר שטייניץ, כי היא תיפתר רק בעוד שנתיים. לדבריו, יש התקדמות בנושא המחסור בדירות כבר במחצית הראשונה של 2010 - בה התחלות הבנייה עלו בכ-20%, אך זה לא מספיק: "צריכים להגיע לגידול של בערך 50% בבנייה בישראל".

"אנחנו צריכים לקחת בחשבון שייתכנו זעזועים שאחרי המשבר. מצב של התאוששות אטית עד כדי כאב בארה"ב עלול להשפיע גם עלינו. לא חזרנו לנורמליות. גם אם הצמיחה נמדדה ב-4% והאבטלה ירדה לרמה שלפני המשבר - אנחנו חלק מהעולם וצריך להמשיך עם המדיניות הכלכלית האנטי משברית גם אם הנתונים נראים טוב", אמר שטייניץ. "זה אומר תקציב דו שנתי, תוכנית לקידום ההיי טק, התוכנית הכלכלית, הגדלת ההשתתפות בתעסוקה, צמצום מספר העובדים הזרים הלא חוקיים כדי לפנות מקום לישראלים והמאבק שלא לתת לשקל להפוך למטבע החזק בעולם כיוון שעלינו לשמור על התעשיות בישראל ועל היצוא".

בוול סטריט הסתיים המסחר בעליות כשברקע היו הפרוטוקולים של ישיבת הריבית האחרונה של הבנק הפדרלי, שרמזו כי הבנק שוקל צעדים נוספים להמרצת הכלכלה. דאו ג'ונס התחזק ב-0.1% ל-11,020 נקודות, נאסד"ק עלה ב-0.7% ל-2,418 נקודות ו-S&P 500 הוסיף 0.4% ל-1,170 נקודות.

בכירי הבנק הפדרלי בארה"ב הביעו נכונות ליישם תוכנית שנייה של הרחבה כמותית בארה"ב תוך זמן קצר, והתמקדו ברכישות של אג"ח ממשלתיות אמריקאיות והעלאת תחזיות האינפלציה כאמצעים לתמוך בהתאוששות כלכלת ארה"ב, כך עולה מפרוטוקול ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) שהתקיימה בחודש שעבר, אשר פורסם אמש.

עדכון ראשון - 12:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully