וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמריץ לקופות החולים: תקצוב מועדף לפריפריה

רוני לינדר גנץ

13.10.2010 / 12:30

שיטת תקצוב קופות החולים משתנה במטרה להעניק תמריצים להשקעה באוכלוסיות מוזנחות. הקופות יקבלו תגמול גבוה יותר עבור מבוטחים מהפריפריה, קשישים ונשים בגיל הפיריון

מהפכה בשיטת התקצוב של קופות החולים: ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה הבוקר את שינוי שיטת התקצוב, כך שקופות החולים יקבלו תגמול גבוה יותר עבור מבוטחים שחיים בפריפריה, קשישים ונשים בגיל הפיריון.

מדובר בבשורות מצוינות לקופה הגדולה במדינה - שירותי בריאות כללית. בעקבות שינוי שיטת חלוקת התקציב, יתווספו לקופתה כ-150 מיליון שקל בשנה - בשל העובדה שרבים מתושבי הפריפריה מבוטחים בה, וכן שיעור הקשישים הגבוה מבין חבריה.

המפסידה הגדולה היא קופת חולים מאוחדת שנלחמה בחודשים האחרונים נגד השינוי. מאוחדת, שהרכב מבוטחיה צעיר יחסית ומרוכז באזור המרכז וירושלים, תפסיד כתוצאה מהשינוי כ-24 מיליון שקל בשנה. קופת חולים לאומית תקבל תוספת של 8 מיליון שקל בשנה, ומכבי תקבל 15 מיליון שקל בלבד. התקנות החדשות יכנסו לתוקף כבר בתחילת החודש הבא.

להגביר התחרות בפריפריה

ההחלטה התקבלה על בסיס מסקנות ועדה משותפת למשרדי הבריאות והאוצר אשר החליטה על שינוי שיטת התקצוב של הקופות. הוועדה קבעה כי אוכלוסיות אלה הן צרכניות "כבדות" של שירותי בריאות ותרופות, ועד היום הקופות לא קיבלו עבורן תוספת מיוחדת, או במקרה של אוכלוסיית הקשישים - קיבלו תוספת לא מספקת.

המטרה של הוספת משתנים נוספים לנוסחת החלוקה היא לתמרץ את קופות החולים להשקיע גם באוכלוסיות שעד כה היו מוזנחות יחסית לאחרות ולהתחרות עליהן. במקביל, החליטה הממשלה לפני כמה חודשים לפקח על האופן שבו מנצלות קופות החולים את התקציבים המועברים אליהן ומיועדים לפיתוח השירותים בפריפריה.

לדברי יו"ר ועדת העבודה הרווחה והבריאות, ח"כ חיים כץ (ליכוד), "מדובר בבשורה של ממש, אם כי יש עדיין מה לשפר. המטרה העיקרית שמובילה את הוועדה היא הרצון להטיב עד כמה שניתן עם תושבי הפריפריה".

סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, הוסיף כי "מדובר במהלך חשוב שנועד לטפח את הפריפריה , בהמשך למדיניותי לחיזוק הפריפריה המתבטאת גם בחלוקת מכשירי MRI ובהקמת מכון רדיותרפיה בצפת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully