וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה הגבלת שכר הבכירים ל-40 אלף שקל

צבי זרחיה

13.10.2010 / 15:00

הכנסת דחתה את הצעת החוק להגבלת שכר הבכירים כך שלא יעלה על 40 אלף שקל בחודש. 44 ח"כים התנגדו להצעה, בעוד רק 22 הצביעו בעדה

מליאת הכנסת דחתה בצהריים את הצעת החוק להגבלת שכר הבכירים בחברות ציבוריות, שהוגשה על ידי ח"כ מאיר שטרית (קדימה). הממשלה התנגדה להצעת החוק - עם 44 ח"כים שהצביעו נגד ו-22 ח"כים שהצביעו בעד. לפי ההצעת החוק, השכר המירבי של מנהל בחברה ציבורית לא יעלה על 40 אלף שקל בחודש.

שטרית הציע גם כי בשנה שבה חברה ציבורית חילקה דיבידנד לבעלי מניות, היא תהיה רשאית לשלם למנהל תוספת שכר שנתית בתנאי שהתוספת לא תעלה על כ-100 אלף שקל, כלומר פי 12 מגובה השכר הממוצע במשק. בנוסף, ניתן יהיה להעלות את שכרו של המנהל בתוספת סכום נוסף שלא יעלה על הסכום השווה לשיעור הדיבידנד לו זכאי מי שמחזיק 1% ממניות החברה בעת חלוקת הדיבידנד. בממשלה סבורים כי אין לחוקק הצעת חוק פרטית בעניין, וכי יש להמתין עד לסיום עבודתה בשבועיים הקרובים של ועדת השרים להגבלת שכר הבכירים בראשותו של שר המשפטים יעקב נאמן. בוועדת השרים שוררת התנגדות להגבלת שכר הבכירים בסכום קבוע אלא נשקלת הצעה להגברת הפיקוח על אישור שכרם של הבכירים בחברות בורסאיות, והתניית גובה השכר בביצועים ארוכי טווח של החברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully