וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוקם ועדה להגברת התחרותיות במשק‎

מוטי בסוק

13.10.2010 / 20:52

ראש הממשלה החליט על הקמת ועדה להגברת התחרותיות במשק, בראשות אייל גבאי וחיים שני. הוועדה תגיש המלצותיה לראש הממשלה, לשר האוצר ולנגיד בנק ישראל תוך 4 חודשים

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע הערב על הקמת ועדה להגברת התחרותיות במשק. בראש הוועדה יעמדו מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, ומנכ"ל משרד האוצר, חיים שני. הוועדה תגיש המלצותיה לראש הממשלה, לשר האוצר ולנגיד בנק ישראל בתוך 4 חודשים.

על הקמת הוועדה הוחלט בתום דיון שנערך היום אחרי הצהריים בלשכת ראש הממשלה ובהשתתפות נתניהו, שטייניץ, סטנלי פישר, יו"ר רשות ניירות ערך, זוהר גושן ואחרים.

ראש הממשלה אמר בסיכום הדיון כי "נושא התחרות במשק מעסיק אותי כבר שנים רבות. השאלה המרכזית היא כיצד אנחנו מגבירים את התחרותיות במידה הראויה, ובאופן שתעודד את הצמיחה והיציבות במשק, תגדיל את השוויון בחלוקת ההכנסות ותביא להקצאת מקורות שוויונית יותר ולרמת סיכון נמוכה יותר ליזמים ומשקיעים".

דנקנר: ועדת הכספים תמשיך לפקח על הממשלה בנושא זה

נוחי דנקנר מסר בתגובה כי "קבוצת אי.די.בי מברכת על הקמת ועדה מקצועית להגברת התחרותיות במשק. אנחנו משוכנעים שהקמת ועדה בהשתתפות הרגולטורים הבכירים בישראל תאפשר למידה מעמיקה ובחינה אמיתית ומקצועית של הנושא, לתועלת המשק ולעידוד המיגזר העסקי. הקבוצה תשמח לשתף פעולה עם הוועדה בכל הנדרש, כדי להבטיח שהמשק ימשיך להיות תחרותי, חזק ויעיל".

אתמול שלח דנקנר מכתב לדירקטורים ולמנכ"לים של קבוצת אי.די.בי שכותרתו - "העדר ריכוזיות עודפת במשק". דנקנר כתב כי "אין כל בעיה של ריכוזיות במשק, אלא להפך - המשק תחרותי וחזק, מאופיין ברגולציה טובה ויעילה ונמצא בנקודת זינוק מהטובות אי פעם להמשך צמיחה מואצת".

הוא חתם בכך שאי.די.בי היא קבוצה גלובלית שעסקיה ופעילותה נמצאים בישראל ומחוצה לה, והוסיף כי אי.די.בי "רואה עצמה תמיד כקבוצה ציונית ופטריוטית המזוהה עם המשק הישראלי, עם החברה הישראלית ועם מדינת ישראל".

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, בירך הערב על ההחלטה להקים ועדה ממשלתית שתבחן את נושא הריכוזיות במשק הישראלי. שטייניץ אמר בתום הישיבה: "התקבלה החלטה אמיצה להקים ועדה רצינית שתבחן באופן מקצועי ואחראי את הריכוזיות הקיימת במשק הישראלי. מדיונים שהתקיימו בחודשים האחרונים בצמרת משרד האוצר ומבדיקות שקיימו עבורי ועבור המשרד אנשי אקדמיה בכירים העוסקים בתחום, עולה תמונה שאכן קיימת ריכוזיות משקית, ועל הוועדה תוטל האחריות לזהות את מרכיביה ולהציע דרכים להתמודד עימה".

ח"כ שלי יחימוביץ (עבודה) אמרה כי "הקמתה של הועדה מוכיחה שרה"מ מכיר בבעיית הריכוזיות ובנזקים שהתופעה גורמת. עצם הקמת הוועדה הוא רק צעד ראשון והיא תיבחן ברצינות המלצותיה ובעיקר ביישומן".

"מבחנה האמיתי של הוועדה הוא טיב כתב המינוי שלה"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר בתגובה כי "הקמת צוות שיבחן לפרק זמן ברור ומוגדר מוכיחה שהנושא עולה על סדר היום הציבורי ולא יוזנח. אני מקווה שאכן הוועדה תבחן את הנושא לעומקו על כל השלכותיו. בכל מקרה, סמכותה של ועדת הכספים היא לפקח על הממשלה וכך גם נעשה בעניין זה".

ח"כ חיים אורון (מרצ) אמר כי "ההחלטה היא צעד נכון במאבק לצמצום הריכוזיות במשק. מבחנה האמיתי של הוועדה הוא טיב כתב המינוי שלה. אני מקווה שהוועדה תעסוק במכלול הנושאים הקשורים לריכוזיות ובעיקר בבעלות הצולבת, במסוי הדיווידנדים, והרגולציה".

אורון הביע צער שבוועדה לא חברים נציגי ציבור. הוא הודיע שימשיך לדרוש מוועדת הכספים לעקוב אחר הטיפול בריכוזיות ולקבל דיווחים שוטפים על עבודתה של ועדת הריכוזיות.

ח"כ עינת וילף (עבודה) שהגישה הצעת חוק לצמצום הריכוזיות יחד עם 36 ח"כים נוספים אמרה כי "אני מברכת על הקמת הוועדה. הדבר מלמד על כך שבממשלה רואים בריכוזיות בעיה רצינית שדורשת פתרון ראוי. אני שמחה על המבנה של הוועדה שמצביע על שיתוף פעולה בינמשרדי. אין חולק על כך שהריכוזיות היא בעיה שדורשת פתרון מורכב. אני שמחה שלוח הזמנים שנקבע לפעילות הוועדה הוא קצר".

וילף הבהירה עם זאת כי תקדם את חקיקתה של הצעת החוק שלה "אם יתברר שהממשלה משתמשת בוועדה כדי להתחמק מעיסוק בנושא. במקרה כזה פתוח בפנינו מסלול החקיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully