וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל כץ: "מצב התחבורה בתל אביב - מחדל"

דניאל שמיל

14.10.2010 / 13:10

שר התחבורה ישראל כץ קרא למצב תשתיות התחבורה בת"א "אחד המחדלים הגדולים בתולדות המדינה" והשווה אותו למלחמת לבנון השנייה. אייל גבאי: "המדינה בת ערובה בידי הזכיינים"

מצב התחבורה בתל אביב הוא אחד המחדלים הגדולים בתולדות ישראל", כך אמר היום שר התחבורה, ישראל כץ. "הייתי משווה זאת למלחמת לבנון השנייה - אז הרמטכ"ל ושר הביטחון היו יכולים לקבל החלטות שישנו את מהלך המלחמה. גם כאן היו יכולים גורמים שונים להניע את המרכבה והרכבת קדימה". את הדברים אמר השר בכנס תחבורה ותשתיות של "הארץ", BDO זיו האפט ומשרד עו"ד לוי-מידן ושות'.

השר כץ הוסיף כי "15 שנה אחרי הנחת אבן הפינה לפרויקט הרכבת הקלה בת"א, לא התקדמנו מספיק. אם הבחירה היא אם לבצע באמצעות הממשלה או לא לבצע בכלל, אז הממשלה יכולה לבצע ותעשה זאת. תכניות נתיבי ישראל נותנת אפשרויות להשקעה. אם ראש ממשלה קודם אמר 'לכו להצביע', אני אומר 'לכו להשקיע'".

"ההשקעה שלנו בתשתיות גדולה מזו של ממשלת רבין", המשיך כץ. "יזמים בעלי חזון צריכים לקחת את תוכנית נתיבי ישראל ולהחליט איפה להשקיע. מחירי הנדל"ן עולים, וכל דבר שתקנו עכשיו יתייקר. תפקידי הוא לוודא שיהיה ביצוע. הבעיות כבדות, אך ביצוע יהיה". כץ ציין גם כי אחד התנאים לביצוע הפרויקטים הוא יציבות פוליטית, והעריך כי התנאי יתממש והממשלה תכהן את מלוא התקופה אליה נבחרה.

מנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי דיבר גם הוא בכנס, וציין כי "שינוי בתחבורה לא יכול להתרחש באופן שולי, בצעדים קטנים". הוא התייחס לתוכניות לפיתוח הפריפריה, וטען כי הן תלויות בנושא התחבורה: "הממשלה הניחה כמה יסודות לפיתוח הפריפריה. הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל תשחרר קרקעות ותאפשר צמיחה, הרפורמה בתכנון ובבנייה תקצר את התהליכים של קבלת היתר בנייה. בנוסף, נתנו עדיפות לפריפריה ואנחנו מעניקים שנת לימודים ראשונה חינם לצעירים שיבחרו לעשות זאת בפריפריה, אבל הכלי לקירוב הפריפריה הוא רשת של רכבות וכבישים מהירים".

"למדינה היתה בעיה להוציא לפועל פרויקטים, ועלינו לשנות זאת", ציין גבאי. "הדרך בה אנחנו מתנהלים היום אינה ריאלית. אחרי חתימת חוזה, המדינה היא בת ערובה בידי הזכיינים. עלינו להחליט שאם מדובר בפרויקט בעל מורכבות גבוהה, הוא יעבור לביצוע ממשלתי. גם המכרזים צריכים להשתנות, עם בחירת זוכה שני שיוכל לבצע את הפרויקט במידה שהזוכה הראשון נתקל בקשיים פיננסיים. בנושא התמחור, עלינו לפסול הצעות לא ריאליות ולקבוע ערבויות ריאליות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully