וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יחליף את המפקח על הבנקים?

אתי אפללו

14.10.2010 / 16:15

לקראת פרישתו של רוני חזקיהו בסוף השנה, החלו ההשערות בנוגע לזהות האדם שייכנס לנעליו. לפי הערכות, המועמדת המובילה לתפקיד היא החשבונאית הראשית של הבינלאומי, מיכל עבדי בויאנג'ו

ועדת האיתור לבחירת מחליף למפקח על הבנקים תחל בימים אלו לדון במציאת מחליף לרוני חזקיהו, שיפרוש בסוף השנה לאחר שדיוניה נדחו בשל החגים. ככל הידוע, המועמדת המובילה היא מיכל עבדי בויאנג'ו - החשבונאית הראשית של הבנק הבינלאומי.

עבאדי בויאג'ו בת 43, נשואה ואם לשניים, משמשת מזה 4 שנים כסמנכ"ל בבנק הבינלאומי. בתפקידה היא ראש אגף חשבונאות והיא מכהנת גם כדירקטורית בכאל מטעם הבינלאומי. בהשכלתה בויאג'ו רו"ח ועו"ד, ובעברה היתה סמנכ"ל במשרד הבריאות ויו"ר חברת נכסים מ.י של המדינה.

שמות המועמדים הנוספים שעלו כמחליפים פוטנציאליים לחזקיהו באים מבנק לאומי. האחד הוא המשנה למנכ"ל זאב נהרי, אשר מסיים את תפקידו בבנק לאומי במאי 2011 עם הגיעו לגיל פרישה. נהרי הוא איש בנקאות ותיק אשר מילא בלאומי שורה של תפקידים וכיום הוא מכהן כחבר הנהלה בכיר לכספים, חשבונאות ושוקי הון. השני הוא שוקי בורנשטיין, מנכ"ל החברה הבת, בנק לאומי למשכנתאות.

לפני חודשים ספורים הודיע המפקח על הבנקים רוני חזקיהו כי יסיים את תפקידו לאחר ארבע שנים. עם פרישתו הודיע נגיד בנק ישראל סטנלי פישר על הקמת ועדת איתור. ההערכות בענף הבנקאות כבר בעת הודעת פרישתו של חזקיהו היו כי מחליפו יגיע מענף הבנקאות ולא מתוך בנק ישראל, כיוון שבין סגניו לא סומן לו יורש טבעי. עם זאת, בחודשים שעברו מאז הודיע חזקיהו על פרישתו, גברו ההערכות בענף הבנקאות כי אחד מסגניו, דודו זקן, הפך גם הוא למתמודד בעל סיכויים טובים לקבל את התפקיד. שם נוסף שעלה היה שמו של מנכ"ל אקסלנס דוד ברוך, אולם ככל הידוע הוא לא יתמודד על התפקיד.

התנועה לאיכות השלטון פנתה אל חברי ועדת האיתור לתפקיד המפקח על הבנקים בבקשה שלא להמליץ על מועמדים שמכהנים או כיהנו לאחרונה בתפקידים בכירים באחד משני הבנקים הגדולים נוכח ניגוד העניינים המובנה הנובע מכך. בבנק ישראל קבלו את המכתב וועדת האיתור תדון בו כאשר תתכנס, אולם ספק אם תקבל את טענות התנועה לאיכות השלטון. במכתבה לבנק ישראל התריעה התנועה מפני מועמדותם של מועמדים מאחד משני הבנקים הגדולים השולטים על כ-60% מהפיקדונות והאשראי. התנועה התריעה מפני ניגוד העניינים המובנה במינוי מועמדים אלו, וזאת ללא כל תקופת צינון מינימלית. התנועה התייחסה במכתבה למועמדותו של נהרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully