וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו קבע: אקוניס יישאר יו"ר ועדת הכלכלה

צבי זרחיה

15.10.2010 / 7:57

ח"כ שאמה אמור היה להיכנס לתפקיד בחודש הבא, אולם ראש הממשלה החליט להשאיר את אקוניס, המקורב לו מאד, בתפקיד. ככל הנראה יציע נתניהו לשאמה תפקיד חלופי - כסגן שר

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להשאיר את ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד) בתפקיד יו"ר ועדת הכלכלה ולא להעביר אותו ב-1 בנובמבר לח"כ כרמל שאמה (הליכוד).

לפי הסכם שהושג בליכוד עם תחילת כהונתה של הכנסת הנוכחית, אמור היה אקוניס לפנות את המשרה לטובת שאמה. בליכוד אמרו שנתניהו מבקש לבצע את המהלך בהסכמתו של שאמה.

גורמים בליכוד אמרו שנתניהו מתכוון להציע בקרוב לשאמה תפקיד אחר בתמורה לוויתורו על המשרה, ולא מן הנמנע שנתניהו יציע לו לכהן כסגן שר. ההחלטה הסופית בעניין תתקבל בימים הקרובים.

בחודשים האחרונים התנהל מאחורי הקלעים מאבק בין אקוניס לשאמה, שמעוניינים שניהם בתפקיד. אקוניס מקורב מאוד לנתניהו, ובליכוד העריכו שנתניהו מעדיף שהוא ימשיך לכהן במשרה.

בתקופה הקרובה צפויה ועדת הכלכלה לדון בשורה של רפורמות ונושאים שקרובים ללבו של נתניהו, כמו הצעת חוק להקטנת הריכוזיות במשק שהונחה על ידי ח"כ עינת וילף ו-36 ח"כים נוספים, חוק להגברת התחרות במשק שהוגש על ידי ח"כ אמנון כהן (ש"ס), והצעת החוק להעלאת תמלוגי הגז שהוגשה על ידי קבוצת ח"כים בראשות שלי יחימוביץ' (עבודה) ושאמה. גם הצעות החוק להגבלתו של העיתון "ישראל היום" צפויות לעבור לוועדת הכלכלה אם יתקבלו בקריאה הטרומית.

בשבוע שעבר התגלעו חילוקי דעות בין אקוניס לשאמה בסוגיית העלאת תמלוגי הגז: בעוד שאמה הגיש הצעת חוק להעלאת התמלוגים למדינה מחברות הגז מ-12.5% ל-20%, התייצב אקוניס נגד העלאה רטרואקטיבית של התמלוגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully