וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניתוח עסקה: 3 חדרים בחיפה ב-370 אלף שקל

שלומית צור

15.10.2010 / 8:19

הדירה ממוקמת בחלק החילוני של שכונת הדר, שטחה 90 מ"ר עם מרפסת, היא בקומה השנייה ללא מעלית וכן זקוקה לשיפוץ, אך בשל הגירת דתיים מהשכונה הסמוכה עלה מחירה באופן ניכר

הנכס: מדובר בדירה ברחוב ארלוזורוב בחיפה, הכוללת 3 חדרים ומרפסת, בשטח 90 מ"ר ברוטו, בקומה השנייה של בניין ותיק ללא מעלית. הדירה זקוקה לשיפוץ מלא.

ניתוח העסקה: מדובר בבניין הממוקם בחלק החילוני של שכונת הדר הוותיקה, שצמוד לחלק הדתי של הדר. את הדירה קנו בני זוג צעירים מהמגזר החרדי. המוכרים, שאינם תושבי העיר, קיבלו את הדירה בירושה.

לדברי יאיר פאר, בעל סוכנות הנשיא סוכנויות נדל"ן בחיפה, שביצע את העסקה, מכירת הדירה משקפת תופעה שחוזרת על עצמה בשנה האחרונה ברחובות הסובבים את השכונה: "בשל מצוקת דיור קשה מאוד במגזר הדתי, בני המגזר יוצאים החוצה מהשכונה הסגורה לכיוון הרחובות הסמוכים שהיו אזור חילוני מובהק עד כה".

לדברי פאר, ההגירה של בני המגזר הדתי לרחובות הסמוכים מתבטאת בעלייה במחירי הדירות באזור המדובר בשנה האחרונה - מגמה שעשויה להימשך גם בשנה הקרובה, אף שהשכונה אינה נמנית עם השכונות האיכותיות של העיר.

הדירה נמכרה ב-370 אלף שקל חודש לאחר שהוצעה למכירה, ולדברי פאר העסקה משתלמת כאשר מדובר ברכישה למטרת מגורים. אם הרוכשים היו קונים את הדירה למטרת השקעה הם היו יכולים לקבל עבורה שכר דירה של כ-2,000 שקל לחודש. התשואה שהיתה מתקבלת במקרה כזה היא בגובה כ-6%. בהנחה שיושקע בדירה סכום של 100 אלף שקל לשיפוץ, התשואה תפחת לכ-5%.

שורה תחתונה: עסקה אטרקטיבית לדורשי דירות באזור, פחות אטרקטיבית למשקיעים


סייעו בניתוח העסקה: יאיר פאר - הנשיא סוכנויות נדל"ן, כרמל עדה, תיווך כרמל סנטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully