וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם שטראוס מכוונת לסין: תמכור מים להמונים

17.10.2010 / 11:01

עפרה שטראוס וגדי לסין הודיעו על כניסה לשיתוף פעולה עם הסינים במיזם מים בהשקעה של 10 מיליון דולר. שטראוס מנסה לקדם מודל לפיו בסיס החברה יפעל בישראל והפעילות תעשה מחוץ לה

עפרה שטראוס, יו"ר שטראוס גרופ וגדי לסין, נשיא ומנכ"ל הקבוצה, קיימו היום מסיבת עיתונאים מיוחדת שהועברה בשידור חי באתר TheMarker. מטרת האירוע היא השקת מיזם המים החדש - האייר שטראוס ווטר - בשוק הסיני. הפרויקט חדש נחתם בין החברה הבת, שטראוס מים, והאייר הסינית ועל פיו ישקיע כל אחד מהצדדים כ-10 מיליון דולר בהקמת החברה המשותפת. המיזם המשותף יעסוק בשיווק, מכירה ושירות המבוססים על מוצרי שטראוס מים בסין דרך מערך השיווק של האייר. בעקבות ההודעה, עולה מניית החברה בכ-2.5%.

האייר שטראוס ווטר הוא מתקן טיהור מים נייד, שמבוסס על טכנולוגיה חדשנית שפותחה בישראל על בסיס מטהר מים שנקרא MAZE (מייז). המוצר פותח עם חוקרים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, שמטפל בזיהומי מים שונים. הוא לא נזקק למקור כוח חיצוני, מגיע בתור יחידה אחת ופותח במיוחד לשווקים מתפתחים כמו הודו וסין. המוצר אמור להיות זמין בסין כבר בתחילת השנה הבאה.

שטראוס סירבה לאפשר לצלם את המוצר עצמו במסיבת העיתונאים והשידור הופסק לכמה דקות. לדברי מנכ"ל שטראוס מים, רמי רונן, המוצר החדש לא מתחבר לצנרת, אלא משמש מעין פילטר שבו המים זורמים במהירויות משתנות, ועל ידי כך מתבצע הטיהור.

עפרה שטראוס וגדי לסין שנשאו דברי פתיחה, סיפרו על המודל העסקי שהחברה מנסה לקדם: קבוצה עסקית שבסיסה נמצא במדינת ישראל, ואשר מתבססת על הידע שרכשה החברה במדינה ולקדם אותו בשיתופי פעולה ברחבי העולם.

לסין הסביר את החזון של הקבוצה העסקית. לדבריו, החברה מתמודדת בתחרות קשה גם בישראל וגם מחוצה לה. "ב-5 השנים האחרונות הכפלנו את מכירות החברה", אמר לסין והסביר כי האסטרטגיה של החברה להתרחבות מחוץ למדינת ישראל עובדת. "מבחינתנו זו מהפכה, זה שיפור חיי הצרכן בכל רחבי העולם", אמר לסין על פעילות המים של הקבוצה.

רמי רונן, מנכ"ל שטראוס מים הפעילה כבר בישראל ובבריטניה, סיפר על מטרות המיזם. השינוי הגדול במהלך של החברה הוא בפנייה לצרכן הסיני והכניסה לשוק הענק - ב-2030 סין תהווה כשליש מכל השוק הצרכני בעולם. לדבריו, סין מאופיינת בבעיות חמורות של מים, אך שטראוס מתכוונת לבצע את החדירה לשוק בהדרגה.

המיזם החדש יהיה בבעלות משותפת של שטראוס והאייר הסינית, 50% לכל חברה. המנכ"ל של החברה יהיה מר צ'אנג מחברת האייר. מטה החברה והמשרדים ימוקמו בצ'ינגדאו, עיר חוף בסין, שבה נמצא המטה הגלובלי של האייר. אישור ההסכם המסחרי הסופי צפוי עד סוף השנה.

לדברי רונן, הצרכן הישראלי מקבל את הפתרון הטכנולוגי המתאים לו ביותר עם תמי 4. בסין לעומת זאת, ישנם מקומות רבים שאין לצרכן חיבור לצנרת, לכן הפיתרון הטכנולוגי לא יכול להיות דומה.

טווח המחירים לא נחשף, אך רונן סיפר שהוא יהיה דומה למה שהצרכן הישראלי משלם. שטראוס כרגע לא מתכוונת לחשוף את הערכות וציפיות המכירות בשוק הסיני, לדברי לסין, לפחות עד לשלב ההשקה הרשמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully