וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי ת"א נגד מתחם מגדלים נוסף

שלומית צור

17.10.2010 / 13:20

עיריית ת"א דחתה הדיון על הפקדת תוכנית לפינוי בינוי להקמת מגדלים בני 40 קומות במתחם דפנה שבמרכז העיר. הסיבה דחייה: תושבי השכונה הסמוכה הגיעו לישיבת העירייה וחילקו לחברי הוועדה מכתב המנמק את התנגדותם

נדחה הדיון שאמור היה להתקיים בוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב ביום חמישי האחרון בעניין הפקדת תוכנית הפינוי בינוי במתחם דפנה ארלוזורוב בעיר. הסיבה: תושבי שיכון הקצינים הסמוך המתנגדים לתוכנית, הגיעו לישיבה וחילקו לחברי הוועדה מכתב המנמק את התנגדותם.

לוועד תושבי שיכון הקצינים נודע אודות הדיון על הפקדת התוכנית בועדה המקומית, ערב לפני שאמור היה להתקיים. נציגי התושבים הגיעו במפתיע לדיון בוועדה עם עורך דינם, אלי וילצ'יק ממשרד כהן וילצ'יק קמחי, ושכנעו את חברי הוועדה לדחות את הדיון למועד אחר, בו יוכלו להשתתף גם התושבים המתנגדים לתוכנית ולהסביר את עמדתם. המתנגדים, מתגוררים ברחובות המסתעפים מרחוב דפנה: התמר, הגפן, הרימון, כולם רחובות ללא מוצא ומתגוררים בבתים נמוכים בני שתי קומות בלבד.

כזכור, מזה למעלה משנה מקדמת עיריית תל אביב תוכנית גדולה לפינוי-בינוי במתחם דפנה, שבין הרחובות דפנה, דרך נמיר, שדרות שאול המלך וארלוזורוב. על פי התוכנית, המבנים במקום ייהרסו ובמקומם ייבנו מגדלים בגובה של עד 40 קומות.

במתחם קיימים כיום כ-20 בנייני רכבת בני שלוש קומות מעל קומת קרקע, בשטח כולל של כ-40 אלף מ"ר שנבנו בשנות ה-50. על פי התוכנית מספר יחידו תהדיור העומד כיום על 470 ישלש עצמו ויגיע ל-1380 יחידות.

לדברי עו"ד וילצ'יק, בתוכנית המוצעת של העירייה אין כל התייחסות להשפעה של התוכנית על תושבי השיכון. "לטענת העירייה הבינוי תואם את סביבתו ויוצר שילוב של בניה מירקמית ובנייה גבוהה. אבל זו זריית חול בעיניים, שהרי אין ולא יכול להיות כל שילוב אמיתי בין הבתים צמודי הקרקע של שיכון הקצינים הוותיק לבין מגדלים בני 40 קומות שיצמחו סביבם. מדובר בהרס של שכונה שלמה".

עוד טוען עו"ד וילצ'יק כי לתושבים לא נמסר תקנון התוכנית ואף לא נמסר שמשרד התחבורה אישר את כל מרכיבי התוכנית. בנוסף מטען כי העירייה לא הציגה בדיקה שמאית לבחינת היחס הנדרש בין הבינוי הקיים למוצע. לטענת ועד התושבים בידיהם חוות דעת ראשוניות לפיה פוטנציאל ההשפעות הסביבתיות והתנועתיות של הפרויקט על שיכון הקצינים הוא הרסני. "מדובר בפגיעה, בין היתר, בהיבטים של תנועה ומפגעי גישה ובטיחות תנועה, זיהום אויר, רעש, הצללה, משטר רוחות ועוד", ציין וילצ'יק. "גם העובדה שלא נבדקו חלופות לתיחום הגיאוגראפי של הפרויקט, מעידה על חוסר החשיבה התכנונית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully