וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח העוני: "הגענו לקיטוב בממדי עולם שלישי"

17.10.2010 / 17:30

מהתפיסה הכלכלית במדינה, דרך ההאשמות על הדאגה לשכבות העשירות ועד לחוק שכר המינימום - חברי הכנסת לא נותרים אדישים לדו"ח מצב העוני בישראל. ח"כ פרץ: "מקווה שהשרים וחברי הכנסת אינם ישנים בלילה למראה הדו"ח"

"פערי המעמדות בחברה הישראלית מהווים סכנה קיומית" - כך אמר היום (ראשון) יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה). ח"כ גפני הגיב לדו"ח דו"ח הלמ"ס על נתוני העוני בישראל בהשוואה לאירופה, שפורסם לרגל ציון יום השנה הבינלאומי במלחמה בעוני. בדו"ח צוין כי הסיכון לעוני בישראל הינו כפול מבאיחוד האירופי. לדברי גפני, "קובעי המדיניות הכלכלית בממשלה חייבים להפנים כי חברה לא נמדדת רק בכסף שהיא מייצרת, אלא בצמצום הפערים החברתיים".

גם יו"ר מרצ וחבר ועדת הכספים, ח"כ חיים אורון, הגיב ברוח דומה לממצאי הדו"ח, ואמר כי "מגמת התרחבות הפערים החברתית והגלישה של יותר אזרחים לעוני היא עובדה מובהקת, העולה מכל הדו"חות, לרבות זה האחרון של מדינות השוק האירופי המשותף".

אורון הוסיף ומנה את הצעדים שלטעמו יכולים לסייע לעצירת המגמה המדאיגה. לדבריו, "הדרך היחידה להאט את המגמה, וקל וחומר להפוך אותה, היא בשינוי תפיסה ומדיניות ומכלול של צעדים לרבות מאבק בריכוזיות, חיזוק רשתות הביטחון הסוציאלי, הרחבת מעגל המועסקים, הגדלת שכר המינימום ועוד. ללא החלפת דיסקט, הקיטוב שכבר מקבל ממדים של עולם שלישי, רק יחריף".

ח"כ עמיר פרץ (העבודה) הגיב גם הוא לדו"ח והתייחס להפלת חוק שכר המינימום, שלדעתו סייע להחלשות השכבות העניות. "מצב העוני החמור כפי שעולה בדוח הלמ"ס הוא תזכורת למצב העגום של החברה הישראלית", אמר פרץ, "לצערי הדו"ח משקף את העמקת העוני בישראל. אני מקווה שהשרים וחברי הכנסת שיצאו והצביעו נגד חוק שכר המינימום אינם ישנים בלילה כאשר הם רואים עד כמה גדולה היתה הטעות של הפלת החוק בכנסת".

"בישראל אפשר לציין את היום הישראלי להזנחת הטיפול בעוני", אמר מנכ"ל ארגון לתת, ערן וינטרוב בעקבות ממצאי הלמ"ס. וינטרוב קרא לשר האוצר לשנות את "המדיניות האנטי חברתית שלו ולהפנות את האנרגיות שהשקיע בהצטרפות למדינות ה-OECD, לחילוץ ישראל מהמקום האחרון בכל הקשור לשיעורי העוני ועניים בקרב המדינות המערביות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully