וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החסמים מתכנסת; תסלול את הדרך לאלפי דירות במרכז ובצפון

מאת רנית נחום-הלוי

18.10.2010 / 7:38

הקרקעות הפוטנציאליות לבנייה: מתחם כורדני בקרית מוצקין, מתחם המשטרה ברמת גן ומתחם תעש מורשה. החסמים: קרקע לא יציבה ושוקעת, היעדר מערכות ביוב ומגבלות ביטחוניות



>> הוועדה לחסמי נדל"ן תדון בשבוע הקרוב בהסרת חסמים לבנייה של אלפי דירות במרכז הארץ ובצפונה. ל-themarker נודע כי בישיבת הוועדה הקרובה, שתתכנס בעוד כשבוע, ידונו החברים בשחרור חסמים לבנייה של כ-3,000 דירות בנצרת, כ-2,000 דירות בקרית מוצקין, כ-350 דירות באזור תעש מורשה וכ-200 דירות במתחם המשטרה ברמת גן.

הוועדה להסרת חסמים הוקמה כחלק מהפעילות המאומצת שנעשית במשרד השיכון והבינוי ובמינהל מקרקעי ישראל לשחרר קרקעות נוספות לצורך בנייה של עשרות אלפי דירות בשנה. המטרה היא לקדם מדיניות להורדת מחירי הדירות. מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, עומד בראש הוועדה, שחברים בה גם מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, מרדכי מרדכי, מנכ"ל משרד התחבורה, יעקב גנות, מנכ"ל משרד התשתיות, שאול צמח, מנהל מינהל מקרקעי ישראל, ירון ביבי ונציגי משרדי ממשלה נוספים.



הבעיה שמונעת את הקמתן של 3,000 דירות בנצרת היא שהקרקע לא יציבה ושוקעת וכי ההשקעה בייצוב הקרקע יקרה מאוד. בעבר ניסה מינהל מקרקעי ישראל לשווק את הקרקע, אך ללא הצלחה - בשל עלויות הפיתוח הגבוהות. כעת תשקול הוועדה את האפשרות כי חלק מעלויות הפיתוח או כולן ימוממנו על ידי הממשלה.



ועדת החסמים תדון גם בשחרור חסמים במתחם כורדני בקריית מוצקין לבנייה של כ-2,000 דירות. מתחם כורדני, שנמצא בחלקה הצפוני של קרית מוצקין, משתרע על שטח של כ-870 דונם ושימש כשטח צבאי עד לפני כשלוש שנים. מאז פינוי הצבא ב-2007, מתעכבת הקמת 2,000 דירות מתוך 3,500 שמתוכננות לקום שם, בשל היעדר מערכת ביוב הולמת.



מערכת הביוב העתידית, שמכונה "המוביל המזרחי", תשרת את חיפה, הקריות, שפרעם ואעבלין. עלות הנחתה מוערכת ב-38 מיליון שקל, שאותה היו אמורות לממן רשות המים במשרד התשתיות והרשויות המקומיות. ההערכות הן כי הממשלה תיקח על עצמה את עלויות המימון.



שני מתחמים נוספים שהוועדה תדון בשחרור החסמים בהם, הם מתחם המשטרה ברמת גן, לבנייה של כ-200 דירות, ומתחם תעש מורשה, לבנייה של כ-350 דירות.



שיווק מתחם המשטרה ברמת גן מתעכב מאז 2008 על אף ניסיונות שנעשו בעבר לקדם את הפרויקט. מדובר בקרקע בשטח של 3.8 דונם שנמצאת ברחוב ז'בוטינסקי, ששימשה בעבר את משטרת רמת גן. החסם במקרה זה הן דרישות שהציבה המשטרה, שהמינהל התקשה לעמוד בהן.



באזור מתחם תעש מורשה בסמוך לרמת השרון, מנסה מינהל מקרקעי ישראל לקבל הוראות בטיחות מתעש, היות שהמגרש סמוך למפעל. במסגרת הוועדה להסרת חסמים יחודשו המגעים עם תעש. בפרויקט זה יוקמו כ-350 דירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully