וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכס מהדק הפיקוח אחרי הקונים בדיוטי פרי

זוהר בלומנקרנץ

18.10.2010 / 9:00

הסוף לחגיגות בנתב"ג: מתחילת 2011 ידרשו הקונים בדיוטי פרי להציג את גם את כרטיס העליייה למטוס וגם את דרכונם בעת הרכישה, ואלו יעברו במערכת ממוחשבת חדשה שתוצב בקופות

מתהדק הפיקוח על הרכישות בחנויות הדיוטי פרי בנתב"ג: החל ב-1 בינואר 2011 יצטרכו הרוכשים להציג כרטיס עלייה למטוס ודרכון בזמן הרכישה בדיוטי פרי. עד למועד זה יצטרכו מפעילי החנויות בדיוטי פרי להתקין בקופות מערכת ממוחשבת חדשה שתוכל לסרוק את הפס המגנטי של כרטיס העלייה למטוס, שבו מופיעים פרטי הנוסע.

לפני שיוכלו לאשר את ביצוע העסקה, יידרשו המוכרים בחנויות הדיוטי פרי להשוות בין הפרטים המופיעים על הפס המגנטי בכרטיס העלייה למטוס לבין הפרטים המופיעים בדרכון של הנוסע. רק זיהוי מלא יאפשר את ביצוע הרכישה בקופת החנות.

כיום לא בודקים המוכרים בחנויות הדיוטי פרי את כרטיס העלייה למטוס, שמנפיקות רשויות שדה התעופה, ומסתפקים בבדיקת כרטיס הטיסה, שיכול להיות נייר מודפס וקל לזיוף. שיטת המכירה החדשה תמנע טעויות ותאפשר לשלטונות המכס מעקב ממוחשב אחר המכירות, כך שיוכלו לוודא שהזכייניות עומדות בתנאי הרישיון ואינן מוכרות מוצרים פטורי מכס למי שאינו זכאי לכך.

התוכנית הוצגה בפני זכייניות הדיוטי פרי ומנהלי החנויות, בהם ג'יימס ריצ'רדסון וסקאל, בפגישה עם הנהלת המכס בנתב"ג בראשותו של רפי גבאי, שהתקיימה באחרונה בנתב"ג. היא נועדה למנוע מצב שבו בחנויות הדיוטי פרי יימכרו מוצרים גם למי שלא טס לחו"ל, תופעה שהתגלתה במבצעי ביקורת של המכס בנתב"ג באחרונה.

שתי חנויות דיוטי פרי בנתב"ג - סקאל-שטרן, המתמחה במכירת שעונים ותכשיטים, וחנות של רשת מיכל נגרין - נסגרו זמנית בחשד שמכרו מוצרים לא רק לנוסעים שהמריאו לחו"ל. בתום שימוע שנערך להן בפני רשות המסים בספטמבר הוטלו על החנויות קנסות כספיים. בעבר נסגרה חנות דיוטי פרי של רשת באג בנתב"ג עקב סיבה דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully