וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי משקיע מיליונים בפייסבוק

איילה צורף

18.10.2010 / 9:40

25% מתקציב השיווק של בנק לאומי - 12.5 מיליון שקלים - יוקצה להרחבת הפעילות במדיה החברתית, בבתוכה פייסבוק, טוויטר, בניית אפליקציות ועוד. "מבחינתנו פייסבוק הוא כלי מרכזי בשירות לקוחות"

בנק לאומי יקצה 12.5 מיליון שקל לשיווק במדיה חברתית ב-2011 - כפול מתקציב הבנק לתחום ב-2010. לדברי ראש אגף השיווק של לאומי, תמר יסעור, מדובר ב-25% מתקציב הפרסום של הבנק. "הסכום אינו כולל רכש מדיה באינטרנט, אלא יוקדש נטו למדיה חברתית, לפעילות בפייסבוק, בטוויטר, בניית אפליקציות וכדומה".

בנק לאומי החל לפעול במדיה החברתית לפני כשנה. "כשנכנסו למדיה החברתית הרגשנו כמו פיל בחנות חרסינה", אומרת יסעור. כיום עמוד הפייסבוק של הבנק מונה כ-12 אלף חברים ולעמוד הטוויטר שלו כ-2,000 עוקבים.

לדברי יסעור, "פייסבוק נהפך לאמצעי תקשורת מרכזי בעבורנו בתחום השיווק. קשה לי להאמין שיש חברות גדולות בישראל שהעולם הדיגיטלי והמדיה החברתית אינם פרק מרכזי בפעילות השיווק שלהם. בעולם הזה של המדיה החברתית אנחנו מגלים בכל בוקר עוד זירה ועוד ערוץ, והתקציבים גדלים בהתאם".

לדברי יסעור, כחלק מפעילותו של בנק לאומי במדיה החברתית הבנק יפתח בקרוב סניף בפייסבוק. "מדובר באפליקציה שתאפשר ללקוחות הבנק לבצע פעילות בנקאית מבלי לצאת מפייסבוק", היא אומרת. "מבחינתנו פייסבוק הוא כלי מרכזי בשירות לקוחות".

בשלב ראשון תאפשר האפליקציה לצפות בנעשה בחשבון הבנק באופן פסיבי, אך בתוך כמה חודשים - אם הפעילות תזכה לאישור המפקח על הבנקים - יוכלו לקוחות הבנק לבצע דרך פייסבוק העברות כספיות, הזמנות פנקסי צ'קים ופעילויות נוספות שאפשר לבצע כיום באתר הבנק.

ההחלטה של בנק לאומי מצטרפת לזו של כמה חברות ישראליות נוספות שהעבירו בתקופה האחרונה את פעילותן לפייסבוק. אחת מהן היא ידיעות אחרונות, שבשבוע שעבר העבירה את מאגר המודעות של לוח winwin לרשת החברתית.

בנק לאומי נעזר בפעילות במדיה החברתית גם בניסיון לרכך את הדימוי העגום של הבנקים בקרב ציבור לקוחותיהם בישראל, דרך מתן פומבי למערך התרומות של הבנק במדיה החברתית.

הבנק ישיק במהלך השבוע פרויקט משותף עם יוטיוב תחת השם "מיליון סיבות טובות", שבמסגרתו יתבקשו הגולשים לבחור את העמותות או הפעילויות שיזכו לתרומה מהבנק. עמותות שיבקשו "להתחרות" על נתחים בתרומה יתבקשו להעלות ליוטיוב סרטונים שיהוו מעין כרטיסי ביקור שלהן. לאחר מכן תיערך תחרות בין העמותות והציבור יוזמן להצביע. לאומי הקצה לפרויקט מיליון שקל שיחולקו לעמותות הנבחרות. ב-2009 העביר הבנק 28 מיליון שקל תרומה לקהילה.

המהלך דומה לפרויקטים שביצעו בעבר חברת פפסי ובנק ג'יי.פי מורגן. לדברי יסעור המטרה היא להעמיד כמה שיותר מתקציב התרומה לניהולם של הגולשים. "העמותות הגדולות לא יוכלו להשתתף בתחרות על הכסף, אלא רק עמותות קטנות שסך התרומות המקסימלי שמגיע אליהן בשנה הוא 5 מיליון שקל. במקום שבחדר הדירקטוריון של לאומי יוחלט איך יתחלק תקציב ההשקעה בקהילה של לאומי, ניתן לגולשים להחליט לאיזה עמותות ילך הכסף", היא מסבירה. לדברי יסעור, אם הפרויקט הנוכחי יצליח, הבנק מתכנן להגדיל את היקף התרומה שהגולשים ינהלו ל-5 מיליון שקל ב-2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully