וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברביעי: שביתה בכל סניפי הבנק הבינלאומי

חן הלפרן

18.10.2010 / 9:58

הזמן לסיים את כל הסידורים הבנקאיים: ועד העובדים של הבנק הבינלאומי הודיע כי כל סניפי הבנק הגדול ובנק פאג"י יישארו סגורים ביום רביעי לזמן לא מוגבל. "לו הבעיה היתה כספית בלבד ניתן כבר מזמן היה להגיע לפשרה"

עובדי הבנק הבינלאומי הכריזו הבוקר (שני) כי ביום רביעי תתקיים שביתה מלאה בסניפיו של הבנק ובסניפי בנק פאג"י. בשלב זה טרם ברור האם השביתה תיערך רק למשך יום אחד, או שתימשך מעבר לכך. כזכור, בחודש מאי פרצה בבנק השביתה הארוכה ביותר במערכת הבנקאית בישראל ולאחרונה הושבתו סניפים של הבנק למשך יום אחד, אולם מאז השביתה הגדולה לא נסגרו כל סניפי הבנק ברחבי הארץ.

ההחלטה על השבתת הפעילות התקבלה נוכח מבוי סתום במשא ומתן מול הנהלת הבנק. "ההנהלה גוררת רגליים ומנסה למשוך זמן במקום לפתור את סכסוך העבודה", טענו בוועד העובדים. נכון לרגע זה, לא נקבעו שיחות משא ומתן בין הצדדים.

בחוזר שהוציא הבוקר חנוך ליבנה, יו"ר ארגון עובדי הבנק הבינלאומי ופאג"י לעובדים צוין כי "הנושאים השנויים במחלוקת בסכסוך ברורים וניתן להגיע עליהם להסכמה מלאה ובפרק זמן קצר. לו הבעיה היתה כספית בלבד ניתן כבר מזמן היה להגיע לפשרה. הבעיה היא כי ההנהלה מתבצרת דווקא בעמדות ה'לא כספיות' אך המשמעותיות ביותר, בסעיפים שהם סכנה להמשך קיומנו כמקום עבודה מאורגן, ובקיום מקום עבודה שאינו 'סיוט- עבודה'".

בין הנושאים הנתונים למחלוקת, טוענים עובדי הבנק על שימוש במדיניות תגמולים מעוותת, הפרות סדרתיות של הסכמים, ניסיונות לפגוע בעבודה המאורגנת, וכן כי ההנהלה לוחצת באופן לא סביר בכל הקשור לשיווק. "חשוב לציין, איננו נגד פעולות שיווק", כתב ליבנה, "אולם לא בדרך של טרור שיווקי המופנה כנגד העובדים". בסיום החוזר קרא ליבנה להנהלת הבנק ולבעליו "להתעשת ולהכנס למשא ומתן רציני על מנת למנוע נזקים לבנק וללקוחותיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully