וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוזי לנדאו: "בעוד שנתיים - בצורת חשמל"

18.10.2010 / 10:15

שר התשתיות פתח את דבריו בוועידת האנרגיה בתחזית פסימית לעתיד החשמל בישראל. לדבריו, אם לא ינקטו צעדים כבר עכשיו, מצב חברת החשמל יהיה קשה עד כדי איום על אספקתו הרציפה

"בצורת חשמל עתידה ליפול עלינו בעוד שנתיים וחצי, אם לא ננקוט בצעדים כבר עכשיו. מצב של חברת החשמל קשה, אמר הבוקר שר התשתיות, עוזי לנדאו בפתיחת ועידת אנרגיה ועסקים בכפר המכביה ברמת גן.

לפני כן אמר מנכ"ל משותף אקו אנרג'י, ד"ר עמית מור כי "אמברגו של היצוא לאיראן יכול להשפיע, כי איראן מייבת רכיבים שונים לתעשיית הנפט שלה", אמר הבוקר בפתיחת ועידת אנרגיה ועסקים בכפר המכביה ברמת גן. יש היום כושר ייצור יוצא מן הכלל של נפט בעולם, ואמברגו על איראן יגרום לה לנזק גדול מאוד. גם אם המחירים יעלו בשבועיים הראשונים, הם ירדו לאחר מכן. עם זאת, לצערי אין היום פעילות פוליטית נחושה כדי לבצע זאת".

"יש חוסר ודאות עצום בתחזיות לגבי מחירי הנפט", הוסיף מור, התרחיש הסביר מדבר על רמת מחירים של 150-200 דולר לחבית בתוך 20-25 שנה. יש גם תסריט למחיר של יותר מ-200 דולר לחבית ב-2020".

"הכנסות החברות הישראליות מגז ב-2020 יהיו בין מיליארד למיליארד וחצי שקלים, ציין מור, "הדיון הציבורי בנושא הזה חשוב מאוד. הבקשה שלי כאיש מקצוע להוריד את הטונים של הוויכוח ולנהל דיון מקצועי".

נציגי חברות וקובעי מדיניות תחת קורת גג אחת

ועידת אנרגיה ועסקים 2010, אותה יוזמים ומארגנים מדי שנה חברת אקו אנרג'י ותכלית כנסים, מפגישה תחת קורת גג אחת נציגי חברות וקובעי מדיניות בכירים מהארץ ומחו"ל בנושאי משק האנרגיה ואיכות הסביבה, עם הקהילייה הכלכלית והעסקית בישראל לדיונים ומפגשים עסקיים, חברתיים ומקצועיים בנושאים חמים ובמגמות המסתמנות לשנים הבאות בהיבטים גלובליים, פיננסיים, טכנולוגיים, שיווקיים, סביבתיים מקומיים ואזוריים.

בוועידה ייטלו חלק כ-100 מרצים מהארץ ומהעולם מהמובילים בתחומם. האירוע יהווה זירת מפגש לכ- 1,000 אורחים מקהילת משק האנרגיה והכלכלה מישראל ומהעולם.

בין היתר ינאמו בפתיחת בוועידה יוסי מימן, מנכ"ל מערכות אנרגיה, גדעון תדמור וראש המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' יוג'ין קנדל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully