וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשירית מהישראלים ויתרו על רופא בגלל המחיר

אריאל נוי

18.10.2010 / 13:00

אחד מכל עשרה ישראלים לא הולך לרופא בגלל העלות הכספית הכרוכה, כך עולה מהסקר השנתי של ההסתדרות הרפואית. 40% מהנשאלים חוששים שלא יוכלו לממן תרופות ושירותים שאינם בסל

ההסתדרות הרפואית פרסמה היום (שני) את נתוני הסקר השנתי שערכה, לפיו הפער בנגישות לשירותים רפואיים בין יישובי הפריפריה ליישובי המרכז רק ממשיך להתרחב. הסקר, שבחן את השפעת הנטל הכלכלי על צריכת שירותי בריאות בישראל, שוב מציג תמונה עגומה על מצב החברה הישראלית בכל מה שקשור לרפואה.

לפי הנתונים, בקרב השכבות החלשות נרשמה עלייה מדאיגה בין אלו שוויתרו על הביקור אצל רופא המשפחה ועל נטילת התרופות שנרשמו להם. למעשה, עולה כי בקרב האוכלוסיה הכללית בישראל, כעשירית מוותר על הביקור אצל הרופא ואילו בקרב השכבות החלשות בלבד מדובר על כ-19% המוותרים על הבדיקה הרפואית הסדירה. כמו כן, נראה כי גם כאשר נדרשים בני השכבות החלשות לקחת תרופה תחת מרשם, כ-13% מהם מוותרים על נטילתו בשל עלותו.

עוד עולה מהנתונים כי בקרב השכבות החלשות, 14% מהמשפחות מוותרות על שירותי רפואה לילדים – פי שלושה יותר מהממוצע בחברה, וכי 11% מהקשישים בשכבות החלשות נאלצו לוותר על שירות רפואי, זאת לעומת 8% בכלל האוכלוסייה.

בהסתדרות הרפואית מספרים כי מהסקר עלה ש- 64% מהציבור סבורים שהמדינה אינה פועלת מספיק על מנת להרחיב את סל הבריאות. כמעט מחצית מהציבור (46%) מודאגים שהנטל הכלכלי על הוצאות הבריאות ייפול עליהם.

ד"ר צאקי זיו-נר, סגן ומ"מ יו"ר הר"י הסביר לוואלה! חדשות על המצב כפי שעלה מנתוני הסקר: "לצערנו המצב חמור במיוחד. תמיד ליבנו על הילדים אבל זה מתחיל גם עם המבוגרים שאינם יכולים לקנות תרופות". לדבריו, לאנשים אין כסף לקנות תרופות היום בישראל".

"מדברים ומדברים אבל לא עושים כלום. לצערנו, על אף העובדה שישנם גופים רבים העוסקים בנושא ומתריעים על המצוקות, לאורך שמונה השנים בהם הר"י מבצעת סקר זה לא חל שיפור ואף נרשמה החמרה בממצאים", הבהיר זיו נר.

הסקר של ההסתדרות הרפואית נערך בקרב 950 מרואיינים, המהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה שפנתה בשנה האחרונה לרופא בשירות הציבורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully