וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתוני עסקות הנדל"ן בישראל נגישים לציבור

רנית נחום הלוי

18.10.2010 / 16:15

רוצים לדעת בכמה נרכשה דירה לפי מ"ר? רשות המסים משדרגת את מערכת נתוני עסקות הנדל"ן ברחבי הארץ ונוכל למצוא לבד מידע מורחב על שטח הדירה, מספר החדרים בה, שנת ההקמה, מחיר הרכישה ועוד, כבר באינטרנט

רשות המסים שידרגה את מערכת המידע לנדל"ן באתר וכעת ניתן לאתר מידע מורחב על עסקאות הנדל"ן, בכלל זה שטח דירת המגורים, מספר חדרים, הקומה, שנת בנייה ושטח קרקע. עם שדרוג המערכת, נוספה בסרגל הימני האפשרות "הצגת מידע נדל"ן מורחב", ובו חתכים חדשים, דוגמת שטח, שנת בנייה, מספר חדרים, זאת על מנת לבצע חיתוך ממוקד יותר המאתר את המידע המבוקש.

הכנסת הנתונים החדשים הינה מהפכה של ממש בענף הנדל"ן בישראל, וכעת ניתן לעקוב אחר עסקאות נדל"ן באזור מבוקש. המהלך מתבצע בעקבות התחייבות המדינה לפרסם לציבור את מאגר המידע על נדל"ן למגורים. זאת, בעקבות התערבות של בית המשפט ועתירה שהגישו ד"ר אפרת טולקובסקי, מנהלת מכון חיים כצמן גזית גלוב לנדל"ן מהפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב, וד"ר דני בן שחר מהפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון, על בסיס חוק חופש המידע.

באפריל השנה החלה רשות המסים לפרסם נתונים על עסקות למכירת דירות שבוצעו מאז 98' ועד היום. הנתונים כללו את גובה העסקות, אך היו חלקיים מאוד, היות ולא חשפו את שטח הדירה, מספר החדרים והקומה, וכך היה קשה ולהפיק תועלת מהמידע, ובכלל זה לנתח עסקאות נדל"ן.

במס שבח קיים מאגר מידע הכולל נתונים על עסקות נדל"ן שמתקיימות בישראל, שהיה מוסתר לציבור עד אפריל השנה, כאמור, לרוב בטענה להגנה על צנעת הפרט. עד לעשור האחרון אפילו שמאי מקרקעין היו יכולים לקבל מידע לגבי עסקות רק במקרים מיוחדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully