וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לבטל את מענק המיליונים לפרויקט בתמנע"

עירית רוזנבלום

18.10.2010 / 16:30

אדם, טבע ודין פנה למשרד התיירות בבקשה לבטל את המענק בשווי עשרות מיליוני השקלים לפרויקט המלונאות בתמנע. מבדיקת העמותה עולה, כי יזם הפרויקט לא עמד בתנאי המענק

עמותת אדם טבע ודין פנתה למנהלת ההשקעות במשרד התיירות בדרישה לבטל את המענק שניתן לקבוצת איגרא עבור בניית מלון בתמנע. הדרישה באה בעקבות בדיקה שערכה העמותה אשר העלתה כי יזם הפרויקט לא עומד בתנאי המענק וכי נהלי משרד התיירות קובעים שבמקרה כזה יש לבטלו.

ממידע שקיבלה העמותה מהמדינה עולה כי על מנת לעמוד בתנאי המענק, על היזם היה להוציא היתרי בנייה לפרויקט המלונאות בתמנע עד סוף שנת 2009 וכי הוא נדרש להשלים את ההשקעות בפרויקט עד ל- 24 בדצמבר 2010. מאחר ששני תנאים אלו לא קוימו ולאור העובדה שאופי הפרויקט צפוי להשתנות בעקבות ההליך התכנוני המתנהל כיום על פי הוראת בית המשפט המחוזי, דורשת אדם טבע ודין לבטל את המענק שניתן ליזם עבור הפרויקט.

בפנייתה למשרד התיירות ציינה אדם טבע ודין כי יש לבטל לאלתר את כתב האישור שניתן לפרויקט, גם במידה שכבר הוחלט לתת הארכה למועדי הביצוע לשם קבלת המענק. לדברי עו"ד אסף רוזנבלום מאדם טבע ודין, "המדינה - באמצעות מרכז ההשקעות - החליטה להעביר ליזם פרטי עשרות מיליוני שקלים מכספי הציבור עבור פרויקט אנטי סביבתי ושנוי במחלוקת. היום ברור לכולם כי היזם לא עמד בתנאי המענק ובנהלי משרד התיירות. הגיעה העת לבטל את המענק, להשיב את הכספים, ככל שניתנו, לקופת המדינה, ולהקצות את סכומי הכסף הנכבדים שנשמרים לצורך זה לטובת מטרות אחרות ולגורמים אחרים, בהתאם לאינטרס הציבורי".

בתגובה נמסר ממשרד התיירות כי טרם התקבלה הפנייה, וכאשר תתקבל במשרד - היא תיבחן. "לגופו של עניין, כמו בכל הפרויקטים בהם מעורב המשרד, גם במקרה זה, משרד התיירות בוחן ועוקב באופן שוטף אחר התקדמות הפרויקט. בשבועות הקרובים, עם סיום הערכת המצב, יגבש עמדתו בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully