וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בתל אביב נחתם בעליות

יעל פטר

18.10.2010 / 16:44

יום המסחר בבורסת תל אביב, שנפתח בירידות שערים, ננעל במגמה חיובית בעקבות בורסות אירופה. מדד ת"א 25 עלה ב-0.4%, ת"א 100 הוסיף 0.5% לערכו ומדד מניות הבנקים נסגר ללא שינוי

ירידות השערים שליוו את פתיחת המסחר היום בבורסה התמתנו במהלך היום, ונמחקו לקראת הסגירה. השווקים באירופה שהכבידו על המסחר בפתיחה, שינו מגמה ועברו לעליות, ובעקבותיהן גם המגמה בבורסת תל אביב. מדד ת"א 25 עלה ב-0.4% ונסגר ברמה של 1,259.1 נקודות, מדד ת"א 100 הוסיף 0.5% ונסגר ברמה של 1,161.7 נקודות. מדד הבנקים נסגר בירידה של 0.1% ומדד מניות הנדל"ן נסגר ללא שינוי. מחזורי המסחר הסתכמו ב-1.7 מיליארד שקל.

שבוע המסחר בוול סטריט נפתח ביציבות ומתנהל על רקע המשך דיווחי החברות על תוצאותיהן ברבעון השלישי של 2010. מדד הדאו ג'ונס מאבד 0.05% ונפתח ברמה של 11,058 נקודות. נאסד"ק יורד ב-0.1% לרמת 2,466 נקודות ומדד S&P 500 משיל כ-0.1% גם הוא ונפתח ברמה של 1,175 נקודות.


בגזרת המקרו המקומית, מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו אתמול, היקפי היצוא והיבוא (ללא יהלומים) של ישראל עלו ביותר מ-20% בחודשים ינואר-ספטמבר 2010 ביחס לתקופה המקבילה ב-2009. היקפי היצוא של ישראל לארה"ב נותרו יציבים על עליה של כ-4.2% בלבד ביצוא ועלייה של 6.5% ביבוא. בהיקפי היצוא לאסיה נרשמה עלייה גבוהה ביותר. היצוא גדל ב-52% ל-6.15 מיליארד דולר והיבוא עלה ב-27% ל-8.24 מיליארד דולר השנה.

בזירת המקרו האמריקאית, צפוי להתפרסם מדד הייצור התעשייתי לחודש ספטמבר. מרבית הכלכלנים צופים כי מדד זה יעלה ב-0.2%, וזאת בהתאם לשיפור בשיעור זהה שחל בחודש אוגוסט. כמו כן, מדד שוק הנדל"ן של אגודת הקבלנים הלאומית, צפוי לרכז עניין רב. מדד זה משלב את נתוני המכירות של הבתיםה חדשים, הצפי למכירת בתים בחצי השנה הקרובה והעברת התשלומים מצד הרוכשים הפוטנציאליים.

קידוח האקספלורציה לווייתן החל

החברות דלק קידוחים, אבנר, חיפושי נפט וחברת דלק אנרגיה, מדווחות כי קידוח האקספלורציה לווייתן החל היום. עלות הקידוח - 150 מיליון דולר. הקידוח הוא בהתאם להתחייבויות שלקחו על עצמן השותפות בעבר, ובהתאם לתוצאות הסקר הססמי. הקידוח נועד לבחון האם קיימים גז טבעי או נפט בלווייתן.

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את בקשתה של רציו, השותף הכללי בשותפות רציו הנסחרת בבורסה, לעכב ב-60 יום את הגשת כתב ההגנה שלה בתביעה שהגיש נגדה שלומי שוקרון. התביעה נוגעת לבוררות שלטענת שוקרון התקיימה תחת מעטה האיומים של מאיר אברג'יל, שנחשד כי הוא עומד בראש ארגון פשיעה. בשבוע שעבר פנתה המשטרה לעו"ד אלי זהר המייצג את רציו והודיעה לו כי היאחב"ל (יחידה ארצית לחקירות בינלאומיות) פתחה בחקירת מכלול הטענות העולות סביב הבוררות.

חברת פנגאיה הודיעה כי היא נכנסת לשותפות בניין מגורים במתחם אליפלט בתל אביב עם קבוצת אביב, שרכשה את המתחם בחודש יולי האחרון. מדובר בקרקע הממוקמת בפינת הרחובות אליפלט ואילת בתל אביב וכוללת 4,260 מ"ר, שעליה קיימות זכויות בנייה להקמת בניין בגובה של 13 קומות. החברות ישאו בעלויות הפרויקט המוערכות בכ-117 מיליון שקל באופן שווה.

די מדיקל, הודיעה היום כי חתמה על הסכם להפצת משאבה רב פעמית להזרקת אינסולין ביוון. החברה חתמה על הסכם שותפות עם ענקית התרופות האמריקאית, אלי לילי, ועם חברה יוונית נוספת Pharmaserve לשיווק בלעדי של המשאבות לתקופה של 3 שנים.

יצרנית מכשירי המדידה נובה, חתמה על חוזה עם יצרן שבבים נוסף תמורת 4 מיליון דולר. יצרן השבבים הינו לקוח חדש עבור החברה בתחום מכונות המדידה העצמאיות ויתווסף לתיק הלקוחות שלה. זוהי עסקה שלישית בתוך חודשיים שמבצעת נובה.

שותפות חיפושי הגז והנפט גלוב אקספלוריישן נסחרה על רקע פרסומי החברה מסוף השבוע שעבר בנוגע לתוצאות עיבוד הסקרים הסייסמים שבוצעו ברשיונות "בר אור" ו"יהל", שצפויים להתפרסם עד אמצע נובמבר.

קולפלנט ירדה היום בכ-7.8% במחזור גבוה יחסית של 6.5 מיליון שקל. אתמול נסקה המניה ב-34% במחזור גדול של 8 מיליון שקל, הגבוה פי 26 מהמחזור היומי הממוצע שלה בחודש האחרון, ללא שפירסמה אף הודעה.

אולטרה שייפ זינקה ב-23% והשלימה עליה של 53% מתחילת החודש, תוך שהיא ריכזה מחזור מסחר של מעל 11 מיליון שקל. מאז פברואר, עת המליץ עליה אתר האינטרנט של אופרה ווינפרי, התעוררה המניה מדי כמה חודשים. בפעם האחרונה, לפני כחודשיים זינקה ב-30% במחזור גבוה כאשר המשקיעים ציפו להודעה שלא יצאה לבסוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully