וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחי החברות הובילו לעליות בוול סטריט

ואדים סבידרסקי

18.10.2010 / 22:31

מדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.7% והנאסד"ק הוסיף 0.4%. סיטי זינקה ב-5.6% לאחר הדו"חות; מדד הייצור התעשייתי לחודש ספטמבר ירד ב-0.2%

המסחר בוול סטריט נחתם הערב (שני) במגמה חיובית. בשעות האחרונות התחזקו העליות בהובלת סקטור הפיננסים לאחר פתיחה יציבה ביום המסחר הראשון השבוע, אשר התנהל על רקע דיווחי החברות על תוצאותיהן ברבעון השלישי של 2010.

לאחר דו"חות מעודדים של סיטי, המשקיעים ממתינים לדיווחים מסקטור הטכנולוגיה של הענקיות יבמ ואפל. מחר יפרסמו את דו"חותיהם בנק אוף אמריקה, גולדמן סאקס, ג'ונסון אנג ג'ונסון, יאהו וקוקה קולה.

מדד הדאו ג’ונס הוסיף 0.75% לרמה של 11,143 נקודות. נאסד"ק עלה ב-0.5% לרמת 2,480 נקודות ומדד S&P 500 התחזק ב-0.7% ונסגר ברמה של 1,184 נקודות.

בשוק הסולידי, תשואה על אג"ח של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים הסתכמה ב-2.50%.

בזירת המקרו האמריקאית, התפוקה התעשייתית בארה"ב ירדה בספטמבר - ירידה ראשונה לאחר שישה חודשי עליות, כך עולה מנתונים שפירסם היום הבנק הפדרלי. התפוקה התעשייתית אמנם ירדה ב-0.2% בחודש שעבר לעומת אוגוסט, אך רשמה עלייה של 5.4% לעומת ספטמבר שעבר. הירידה היתה מנוגדת לתחזיות הכלכלנים, אשר צפו עלייה של 0.2%. ניצול כושר הייצור ירד בספטמבר לרמה של 74.7, זאת לעומת 74.8% בחודש הקודם, והרבה מתחת לממוצע של 80.6%.

לעומת זאת, מדד הביטחון בענף הבנייה בארה"ב של אגודת הקבלנים הלאומית הפתיע את האנליסטים לטובה כאשר עלה ל-16 נקודות לעומת קריאה בחודש הקודם אשר הצביעה על 13 נקודות. מדד זה משלב את נתוני המכירות של הבתיםה חדשים, הצפי למכירת בתים בחצי השנה הקרובה והעברת התשלומים מצד הרוכשים הפוטנציאליים. קריאה של המדד מתחת לרמה של 50 נקודות מצביעה על כך שמספר הקבלנים שמעריכים כי מצב שוק הבנייה אינו טוב עולה על מספר אלו שגורסים כי מצבו טוב, וההפך.

ארועי היום: סיטי בנק שוב מכה את התחזיות

BHP ביליטון וריו טינטו נסוגו כצפוי, מהצעתן להקים חברה משותפת לכריית ברזל ב-116 מיליארד דולר. לתוכנית התנגדו הרגולטורים, יצרני המתכת והמשקיעים. ריו ו-BHP, חברות כריית הברזל השנייה והשלישית בגודלן בעולם, טענו כי העסקה לשילוב פעילויותיהן במערב אוסטרליה היא חיונית, ותאפשר להן לחסוך עלויות של יותר מ-10 מיליארד דולר.

סיטי בנק דיווח היום על רווח רבעוני שלישי ברציפות, וזאת הודות לירידה בהפרשות לכיסוי חובות מסופקים. הרווח הנקי של סיטי, הבנק השלישי בגודלו בארה"ב במונחי נכסים, הסתכם ברבעון השלישי ב-2.17 מיליארד דולר, או 7 סנט למניה - לעומת רווח של 101 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה שעברה. אנליסטים צפו כי הרווח יסתכם ב-5 סנט למניה. הכנסות סיטי בתקופה המדווחת הסתכמו ב-20.7 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 23.1 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2009.

הדואליות: חוזה חדש לנובה

חברת טבע קיבלה את אישור רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) לשווק גירסה גנרית של התרופה Prevacid לטיפול בצרבת ובתופעה של החזר תוכן חומצי מהקיבה לוושט. החברה קיבלה זכות לשיווק בלעדי למשך תקופה של 6 חודשים ראשונים. המכירות בארה"ב של התרופה שפותחה על ידי חברת Takeda היפנית הסתכמו ב-453 מיליון דולר על פי נתוני סוכנות המחקר הרפואי IMS.

בקרב המניות הישראליות, מלאנוקס טכנולוגיות (2.65% , 20.56), ספקית פתרונות קישוריות מקצה לקצה עבור שרתי מרכזי נתונים ומערכות אחסון, הודיעה היום שמוצרי הקו IS5000 של מתגי האינפניבנד שלה זמינים כעת במסגרת קווי מוצרי יבמ הבאים: שרתי ה- iDataPlex ואשכולות המחשוב Intelligent Cluster.

ג'ון מונסון, סגן נשיא לשיווק בחברת מלאנוקס אמר: "מתגי קו המוצרים IS5000 ביחד עם משפחת כרטיסי רשת אינפניבנד שלנו, מאפשרים ללקוחות IBM לבנות אשכולות מחשוב עתיר ביצועים ומרכזי נתונים למחשוב ענן חזקים, ומציעים גמישות וביצועים גבוהים יותר ליישומי המחשוב התובעניים ביותר שלהם".

יצרנית מכשירי המדידה נובה (2.21% , 6.01), חתמה על חוזה עם יצרן שבבים נוסף תמורת 4 מיליון דולר. מדובר בלקוח חדש עבור החברה בתחום מכונות המדידה העצמאיות. על פי הדיווח, בחר הלקוח גם במערכת המשולבת של נובה למדידה ושליטה בתחום שבבי הנחושת. זוהי עסקה שלישית בתוך חודשיים שמבצעת נובה.

די מדיקל, המייצרת משאבות אינסולין, הודיעה היום כי חתמה על הסכם להפצת משאבה רב פעמית להזרקת אינסולין ביוון. החברה חתמה על הסכם שותפות עם ענקית התרופות האמריקאית, אלי לילי, ועם החברה היוונית Pharmaserve לשיווק בלעדי של המשאבות לתקופה של 3 שנים. על פי איגוד הסכרת הבינלאומי, ביוון ישנם כ-754 אלף חולי סכרת, המהווים כ-8.8% מהאוכלוסיה.

בית השקעות, וונדרליץ' (Wunderlich), מעלה מחיר יעד של מניית סיבה (0.99% , 16.38)מ-15.5$ ל-19$ על רקע הציפיות לדו"ח חזק על ביצועיה של החברה הישראלית, הפועלת בתחום טכנולוגיות התקשורת, ברבעון השלישי 2010. כמו כן, בבית השקעות חוזרים על המלצת קנייה למניית החברה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully