וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HOT דוחקת את בזק? מקימה תשתית עבור מירס

אמיתי זיו

19.10.2010 / 8:15

מירוץ תשתיות התקשורת נמשך: חברת הכבלים החליטה להרחיב את השקעותיה בעשרות מיליוני דולרים. HOT תנסה להאיץ את קצב הגלישה ולדחוק את בזק כספקית התמסורת הגדולה של מירס

HOT מרחיבה את ההשקעה בתשתיות סיבים אופטיים כדי להאיץ את מהירויות הגלישה וכן כדי להחליף את בזק כספק התשתיות הקוויות הגדול של מירס. החברה מתכננת לבצע את המהלך באופן הדרגתי בין 2011-2015 ועלותו תהיה עשרות מיליוני דולרים.

מהבחינה ההנדסית, המהלך של hot כולל פרישה של סיבים אופטיים בחלק הרשת שבין מוקדי החברה, לבין האשכולות שפזורים בערים וביישובים סמוך לבתי הלקוחות. בנוסף, hot מתכוונת להגדיל את מספר האשכולות כך שעל כל אשכול יחוברו פחות לקוחות, וכל בית אב יוכל ליהנות מרוחב פס גדול יותר.

ל-themarker נודע כי hot התחילה בפרישת תשתית לאתרי סלולר של מירס. למעשה מדובר בפעילות משותפת ראשונה של שתי החברות הנמצאות בבעלות איש העסקים הצרפתי פטריק דרהי. כיום מירס משתמשת בעיקר בחיבורים של בזק לאחר שחתמה ב-2006 על חוזה תמסורת עם בזק לחמש שנים בהיקף של 90 מיליון שקל. הכוונה היא ש-hot תיהפך בהדרגה לספקית התמסורת הראשית של מירס.

מירס מתכננת להקים רשת gsm חדשה בדור השלישי לאורך 2011, כך שהיא תזדקק להגדלת רוחבי הפס שלה, מה שיגדיל את הוצאות התמסורת שלה ואת העדפתה שהכסף יעבור בתוך הקבוצה. למעשה, קבוצת דרהי מתחילה לחשוב על רשת חזקה אחת שתשמש הן את חברת הסלולר מירס, והן את שירותי הטלקום והשידורים של hot.

כל אתר סלולרי צריך חיבור קווי לליבת הרשת של חברת הסלולר. המטרה של שתי החברות היא להעביר את מרבית קווי התמסורת של מירס לידי hot.

הכל בגלל גדול בדרישות רוחב פס?

מ-hot סירבו להתייחס לפרטי המידע, אך השיבו לפניית themarker באומרם כי "היתרון התשתיתי שלנו מאפשר לנו לבחון כמה אלטרנטיבות להיערכות לקראת הטכנולוגיות והשירותים הצפויים להתרחב בעשור הקרוב. בימים אלה אנו נמצאים בבחינה מעמיקה של הנושא וכשיתקבלו החלטות נודיע על כך בצורה מסודרת". hot סירבה להגיב על המהלך המשותף עם מירס.

המהלך התשתיתי המתוכנן ב-hot הוא הגדול ביותר מאז החליטה החברה להקים את רשת ה-ufi ולמעשה מדובר בהמשך שלו.

לא מדובר בפרישת סיב עד לבית הלקוח (ftth), אבל בהחלט בקירוב הסיב אל הלקוח, מה שיאפשר לספק רוחבי פס גדלים והולכים. hot למעשה הולכת בדרכה של חברת הכבלים הצרפתית של בעל הבית בחברה, פטריק דרהי, שהחלה בפרישת סיבים כבר ב-2008 וכעת הרשת שלה מגיעה למיליון בתי אב. על הפרויקט מנצח ב-hot סמנכ"ל הטכנולוגיות שהביא דרהי, סבייה דארש.

ההחלטה לצאת במהלך השקעות נוסף נשענת על כמה סיבות. ראשית, החברה נמצאת באיום מתמיד שיוצרת רשת ה-ngn של בזק, ובעיקר מאוימת מהאפשרות שחברת החשמל תקבל אישור לפעול כחברת תקשורת ותתחיל לספק תקשורת מבוססת סיבים לבית הלקוח. קיצור מרחק הסיב לבית הלקוח יאפשר לה נקודת זינוק טובה יותר להתחרות עם איומים אלה. שנית, hot רואה בחיזוק תשתית הסיבים באופן הדרגתי הכרח לעשר השנים הקרובות, לאור הגידול המתמיד בדרישות רוחב הפס. שלישית, hot רוצה לשפר את מעמדה כחברת תמסורת, תחום שבו שולטת כיום בזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully