וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניית הדירות בי-ם - גם במתחמים היסטוריים

שלומית צור

19.10.2010 / 11:50

המיליארדר הקנדי הרשי פרידמן רכש בי-ם את מתחם ארזה ההיסטורי מקבוצת הכשרת הישוב וקבוצת חכשורי עבור 150 מיליון שקל. בכוונת פרידמן להקים במתחם 218 יחידות דיור

איש העסקים, המיליארדר הרשי פרידמן מרחיב את השקעותיו בישראל: רכש את מתחם ארזה ההיסטורי במוצא שליד ירושלים תמורת 150 מיליון שקל. בעלי המתחם הם קבוצת הכשרת הישוב שבשליטת עופר נמרודי, קבוצת חכשורי בשליטת האחים ניסן ועזרא חכשורי והקבלן אבי ארנסון. הקרקע מיועדת להקמת 218 יחידות דיור.

מתחם ארזה משתרע על פני 55 דונם ובשנות ה-30 שימש כבית ההבראה הראשון בישראל. המתחם ידוע בזכות עץ הארז שנטע בנימין זאב הרצל בגנו בשנת 1898. המבנה המרכזי במתחם, שעוצב על ידי האדריכל יוסף ברלין מיועד לשימור. המבנה שקרוי גם "הבית הלבן" בשל דמיונו לבית הלבן בוושינגטון נבנה בסגנון נאו קלאסי שהיה מקובל בירושלים באותה תקופה.

לדברי פרידמן, רכישת המתחם מסמנת את המשך המגמה של הקבוצה: "ההשקעה במתחם כה מיוחד באה מתוך אמונה במדינה ובכלכלה הישראלית. אני מתכוון להמשיך ולהשקיע בישראל". את קבוצת הרשי פרידמן ייצגו בעסקה עוה"ד אמיתי ארליך ויוני הקר ממשרד גבר ארליך גולדמן אדלשטיין ושות'.

פרידמן הוא איש עסקים חרדי ממונטריאול, ובעל השליטה בחבר ההקנדית "פוליסטאר גרופ" העוסקת בהדפסה ואריזות הפלסטיק. לפני ארבע שנים, רכש פרידמן את פרויקט מגורי היוקרה "בארי-נהרדעא" בתל אביב ב-80 מיליון שקל, מחברת די-רום שקרסה, ולקח על עצמו את חובותיה לבנקים.

היקף עסקיו של פרידמן מוערך ביותר מ-2.5 מיליארד דולר. בין יתר עסקיו, פרידמן היה שותף בפרויקט הילטון ורשה בפולין, הכולל 300 חדרים ו-400 דירות בשני מגדלים ומגדל משרדים. בשנת 2006 מכר פרידמן את חלקו (2/3) בפרויקט לקבוצת אטלס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully