וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממונה על הנפט: גיאולוגיה אינה עולם תחתון

ליאור זנו

19.10.2010 / 12:15

הממונה על הנפט יעקב מימרן אמר בוועידת האנרגיה כי בימינו הוא חושב פעמיים לפני הגדרת תפקידו כ”עוסק בעולם התחתון”. בנוגע למחלוקת עם לבנון אמר: אנחנו יודעים איפה גבולותינו

"כשנשאלתי בעבר לגבי תפקידי במשרד התשתיות הייתי משיב 'גיאולוגיה', וכאשר נדרשתי להבהיר אמרתי 'העולם התחתון'. היום אני חושב פעמיים", כך אמר היום הממונה על הנפט במשרד התשתיות, ד"ר יעקב מימרן, בוועידת אנרגיה ועסקים שמתקיים בכפר המכבייה ברמת גן. בנוגע למחלוקת עם לבנון על שטחי חיפוש הנפט והגז במימי הים התיכון, ציין מימרן בדבריו כי המדינה מודעת לגבולותיה ולא תחרוג מהמים הכלכליים.

"היו פרסומים כי שדה תמר ולוויתן נמצאים במים הכלכליים של לבנון. כל הגופים הרלוונטיים נמצאים בתאום ובשיתוף מלא. מי שקיבל רישיון ממדינת ישראל הובטח לו שהוא קיבל מים ששיכים למדינה", ציין.

לדבריו, "משרד התשתיות בכלל והממונה על הנפט אחראים גם על הגבולות הימיים של מדינת ישראל. משרד החוץ מוביל את המהלכים – הנושא מטופל ונמצא בידיים טובות. אנחנו יודעים איפה גבולותינו ולא נחרוג מהמים הכלכליים שלנו".

"עד לפני שמונה שנים היינו פורשים שטיח אדום בפני כל מי שמגיע להשקיע בענף. הזמנים השתנו. אנחנו יותר אטרקטיביים. תפקידנו לנסות במסגרת החוק והסמכויות שניתנו לנו לעודד השקעות בתחום חיפושי הנפט", הסביר בדבריו.

תעשייה חדשה בת 10 שנים

לאחר מימרן דיבר אוהד מראני, מנכ"ל הכשרת היישוב אנרגיה, חברת הבת של עופר נמרודי: "נכנסנו לתחום הזה כהחלטה אסטרטגית של נמרודי שהחליט לפתח מנוע צמיחה נוסף להכשרת היישוב. לא באנו לקנות ולמכור, לא באנו לעשות עסקות מהירות. המטרה שלנו להשיג, לרכוש ולנהל רישיונות נוספים מלבד אלו שיש לנו.

"יש כמה דילמות לאחרונה בתעשיית הנפט והגז. מדוברה בענף עם השקעות עצומות, שהתשואה עליו יתפרשו על פני שנים רבות. זו תעשייה נקייה אבל תעשייה כבדה. יש בו את כל הרכיבים אבל הוא לא מכלול פיננסים. זו תעשייה חדשה בת 10.

"התעשייה הזו חשובה ומרתקת. היא מושכת גם גורמים לא רצויים. זה תפקיד הממשלה לא לאפשר להם להיכנס. צריך גופים עם עומק רציני, כלכלי, מקצועי פיננסי. לנקות את השוק מגופים קיקיוניים. לא לאפשר ספקולציות וסחר פרוע ברישיונות אבל לאפשר צירף שירותים ענייניים

"התעשייה צריכה להתייצב בסוף על 5 חברות גדולות עם עומק, בשיתוף חברות רציניות בינלאומיות. אנחנו מקווים להביא שחקן בינלאומי נוסף. לא ייתכן שכל התעשייה תישען על נובל. כל החברות שאנחנו מדברים איתן מחכים שתהיה פה מדיניות ארוכת טווח של המדינה. התעשייה צריכהה בסוף להתייצב על 5 חברות גדולות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully