וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוסקין ממשיך להרגיע: יש נפט בראש העין

ליאור זנו

19.10.2010 / 13:00

"גילינו כבר ב-94' שיש נפט במגד, אבל רק עכשיו יש טכנולוגיה שמאפשרת הפקה", כך אמר הגיאולוג האחראי לקידוח של גבעות מחוץ לראש העין. "שלא כמו כל חברה אחרת, יש לנו את החזקה על שדה מגד ולא עברנו לשום מקום"

"גילינו כבר ב-94' שיש נפט במגד, אבל רק עכשיו יש טכנולוגיה אפשרית להפקה", כך אמר היום הגיאולוג טוביה לוסקין, האחראי לקידוח מגד 5 שליד ראש העין. דבריו נאמרו בוועידת אנרגיה ועסקים שמתקיימת בכפר המכבייה ברמת גן.

"אני גיאופיסיקאי, עבדתי בעבור חברות גדולות ברחבי העולם בתחום. ב-20 השנים האחרונות אני נמצא בישראל. הציבור שם את כל כספו לתוך פרוייקט מגד שלנו. שלא כמו כל חברה אחרת, יש לנו את החזקה על שדה מגד ולא עברנו לשום מקום. אנחנו עקשנים ומאמינים שנצליח לגלות ולהפיק את הנפט מהמשדה".

"אנשים שואלים אותי לעיתים קרובות מה הטריק? למה מדברים כל הזמן על גז או נפט? תשובתי היא שהזמן הגיע. הטכנולוגיה של עולם הנפט הגיעה לנקודה שזה אפשרי לעשות מה שאנחנו עושים עכשיו - גם קידוח והפקה במים עמוקים מאוד. ביבשה זה בדיוק אותו הדבר", אמר לוסקין.

לוסקין הוסיף ואמר כי "גילינו כבר ב-94' שיש נפט במגד, אבל רק לאחרונה הטכנולוגיה הפכה לרלוונטית כדי להפוך את המקום לשדה מפיק. הגיע הזמן שמישהו יבוא עם המומחיות שלו וישים את הכסף. זה מה שקרה היום, והיינו סבלנים עד שזה קרה. תדמיינו שפתאום אין מספיק נפט, המחיר מזנק למעלה. היום נפט וגז אחראים ל-90% מהפקת הארגיה בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully