וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופלים ומתלוננים

אביטל מולאי

19.10.2010 / 14:27

עליה במספר הפניות לנציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד התמ"ת בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד

עד לספטמבר 2010 הגיעו אל נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד התמ"ת 501 פניות ציבור, כאשר בתקופה המקבילה בשנת 2009 התקבלו בנציבות שוויון כ- 236 פניות- כך מסרה נציבת שיוויון הזדמנויות בעבודה במשרד התמ"ת עו"ד ציונה קניג-יאיר.

שר התמ"ת, ח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר מציין כי נתונים אלו מעידים על החשיבות והצורך בנציבות שוויון הזדמנויות בעבודה. אפליה היא חולי אשר מחליש ופוגע בחברה הישראלית, עם הקמתה של הנציבות יצרנו גוף אשר נותן לאזרחים/יות מענה בכל מקום בו הם מרגישים/ות מופלים/ות בשוק העבודה, מסייע להם/ן להלחם על זכויותיכם, ופועל למיגור האפליה בשוק העבודה בישראל.

עו"ד ציונה קניג-יאיר הוסיפה כי עלייה זו, של יותר ממאה אחוז בפניות מעידה, בין היתר, על עליה במודעות הציבור לזכויותיהם, חובותיהם, ולתפקיד אותו מקיימת נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה בנוגע לאכיפה אזרחית של חקיקת השוויון בשוק העבודה.

התפלגות הפניות נכון לספטמבר 2010

61% (306) מהפניות שהתקבלו בשנת 2010 בנציבות שוויון הן של נשים ו34% (171) הם של גברים.

חצי מהפניות של נשים הן בשל פיטורים מעבודה, 15.3% בשל אפליה בקבלה לעבודה, 16.6% בשל אפליה בתנאי העבודה. כ – 45% מהפניות של נשים נעשות בגין אפליה על רקע הריון.

27% מהפניות של גברים הן בשל פיטורים, 30% בשל אפליה בקבלה לעבודה, 14% הם בשל אפליה בתנאי עבודה. כ- 18% מהפניות של גברים נעשות בגין אפליה על רק גיל, כ- 11% הן בגין אפליה על רק מילואים.

נציבות שוויון ההזדמנויות בעבודה הוקמה על פי חוק במטרה להטמיע שוויון הזדמנויות ולמגר אפליה בשוק העבודה. ליצור מודעות ציבורית לתרומת השוויון מחד, ומחיר האפליה מנגד, ולהוות כתובת אמינה ומקצועית לפונים. בסמכות הנציבות לטפל כל חשד להפרת חוקי השוויון בעבודה. לנציבות סמכות אכיפה אזרחית הכוללת: בירור תלונות בגין אפליה בעבודה, הגשת תביעות בנושאים אלה והוצאת צווים לקבלת מסמכים ונתונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully