וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בתל אביב ננעל בירידות

ואדים סבידרסקי

19.10.2010 / 16:58

יום המסחר בבורסת תל אביב נסגר בירידות שערים בעקבות המסחר אמש בוול סטריט. מדד ת"א 25 ירד ב-0.65%, ת"א 100 איבד 0.5% מערכו, מניות הבנקים נחלש ב-0.7% ומדד מניות הנדל"ן השיל 0.9%

המסחר באחד העם נחתם בירידות שערים אשר התחזקו לקראת הסגירה, בהתאם למגמה באירופה ופתיחה שלילית בארה"ב. זאת לאחר שבמהלך היום התנהל המסחר ביציבות, על רקע המגמה החיובית אמש בוול סטריט ועיצומה של עונת הדו"חות בארה"ב. מדד ת"א 25 ירד ב-0.65% ונסגר ברמת 1,251 נקודות, ומדד ת"א 100 איבד 0.5% לרמה של 1,155 נקודות. מדד מניות הבנקים השיל ב-0.7% ומדד מניות הנדל"ן ירד ב-0.9%. מחזורי המסחר הסתכמו ב-1.7 מיליארד שקל, בהתאם לממוצע השנתי המקובל.

סמוך לשעת הסגירה בתל אביב, המסחר בוול טריט התנהל במגמה שלילית תוך ירידות של עד 0.9%.

זירת המקרו האמריקאית: היקף התחלות הבנייה בארה"ב גדל בספטמבר בשיעור חד מהצפוי, סימן לכך ששוק הנדל"ן בארה"ב מתייצב, כך דיווח היום משרד המסחר האמריקאי. מספר התחלות גדל ב-0.3% בחודש שעבר, לעומת חודש אוגוסט, לקצב שנתי של 610 אלף יחידות, הרבה מעל לתחזיות אנליסטים לקצב של 578 אלף יחידות. מדובר ברמה הגבוהה ביותר שנרשמה בהתחלות הבנייה מאז חודש אפריל.

כמו כן זרם הדו"חות בוול סטריט יימשך עם דיווחיהן של ג'ונסון אנד ג'ונסון ויאהו.

בגיזרת המקרו המקומית, שר האוצר הניח הבוקר על שולחן הממשלה את תקציב המדינה החדש לשנתיים הקרובות. כמו כן, הונח על שולחן הממשלה חוק ההסדרים החדש. תקציב המדינה ל-2011 יעמוד על 348.2 מיליארד שקל, ותקציב המדינה ל-2012 יהיה 365.9 מיליארד שקל, כך עולה מספר תקציב המדינה לשנתיים הקרובות.

לאומי נצבע לבן

מבטח שמיר, מוכרת את אחזקותיה בתנובה לבנק לאומי: לאומי פרטנרס יוביל קונסורציום משקיעים שירכוש 20.6% ממניות קבוצת תנובה שמחזיק מבטח שמיר תמורת 1.23 מיליארד שקל. המכירה משקפת לחברה שווי של כ-6 מיליארד שקל.

מכתשים אגן וחברת מונסנטו המתחרה ויצרנית הזרעים הגדולה בעולם, חתמו על הסכם לשיתוף פעולה בתחום טיפול בעשבים העמידים לגלייפוסט. שיתוף הפעולה ישלב בין סל המוצרים של מכתשים אגן ובין תוכנית הדברת העשבים של מונסנטו. ההסכם צפוי להפוך את מכתשים אגן לספק בלעדי של מוצרים נבחרים המהווים חלק מתכנית הדברת העשבים העמידים לגלייפוסט. לפי ההסכם, מכתשים אגן תקבל את הרישיון של מונסנטו להשתמש בסימן מסחרי Roundup Ready PLUS במוצרים נבחרים.

יצרנית השבבים ממגדל העמק, טאואר, תרחיב את שיתוף הפעולה עם חברת Entropic Communications, המייצרת מערכות עבור מקלטי טלויזיה ושידורים לווינים. על פי ההערכות, העסקה תגדיל את המכירות השנתיות של טאואר בכ-50 מיליון דולר בשנה, כאשר בדרך כלל חוזים בתחום זה תקפים לשנים רבות. בכך תהפוך Entropic לאחד מ-5 הלקוחות הגדולים של טאואר.

חברת טבע קיבלה את אישור רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) לשווק גירסה גנרית של התרופה Prevacid לטיפול בצרבת ובתופעה של החזר תוכן חומצי מהקיבה לוושט. החברה תשווק את התרופה בבלעדיות במשך כ-6 חודשים הראשונים. המכירות בארה"ב של התרופה, שפותחה על ידי חברת Takeda היפנית, הסתכמו ב-453 מיליון דולר, על פי נתוני סוכנות המחקר הרפואי IMS.

מניית אולטרה שייפ, חברת המכשור הרפואי המפתחת טיפולים בתחום האסתטי לעיצוב הגוף, מרכזת עניין על רקע קרבתו של המועד (תחילת נובמבר) בו צפוי מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) לענות לבקשה לאשר את מוצר החברה לשיווק בארה"ב. אתמול זינקה המניה ב-28% במחזור מסחר גבוה והשלימה עלייה של 59% מתחילת החודש.

יצרנית צינורות הפלדה, חברת צנרת שבבעלות גאון אחזקות, מנהלת מגעים עם חברה ישראלית במיזם בארה"ב לאספקת רכיבים למערכות סולאריות עבור הקמת שדות סולאריים. להערכת החברה העסקה הראשונה, הצפויה להיסגר השבוע, עשויה להניב הכנסות בהיקף של יותר מ-10 מיליון דולר במהלך השנתיים הקרובות. הערכות בשוק הן כי מדובר בהסכם עם חברה פרטית, ברייטסורס אנרג'י (לשעבר לוז 2), המקימה תחנות כוח סולאריות.

בבית ההשקעות פסגות מעדכנים את מחיר היעד למניית החברה לישראל ל-5,012 שקל, הגבוה בכ-27% משער הבסיס של המניה היום, וחוזרים לסקור את החברה בהמלצת "תשואת יתר" על המניה. ההמלצה לחברה לישראל, מגיעה, לדברי פסגות, על רקע הדיסקאונט (תמחור חסר) לעומת שוויה של כיל בשוק, והתייצבות בחברת צים כתוצאה משיפור בסחר העולמי במכולות (הובלת מוצרים).

אלי כהן, סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים באל על, ביקש לסיים את תפקידו בחברה ולפנות לאפיקים מקצועיים אחרים. מנכ"ל החברה, אליעזר שקדי, קיבל את בקשתו וכהן צפוי לסיים את תפקידו באמצע נובמבר 2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully