וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.די.בי תשהה מכירת מכתשים אגן לסינים

עידו סולומון

20.10.2010 / 7:59

בתום פגישה בין נציגי ההנהלה ליו"ר ההסתדרות ונציגי ועד העובדים, הסכימו הצדדים כי מכירת המכתשים תושעה למשך שבוע ובמקביל ישהה ועד העובדים את הקמפיין נגד בעל השליטה בחברה, נוחי דנקנר

לאחר פגישה של כחמש שעות הגיעו הנהלת מכתשים אגן, יו"ר ההסתדרות עופר עיני ונציגי ועד העובדים לסיכום ביניים: הנהלת אי.די.בי תודיע על השעיית מכירת מכתשים אגן לחברת כמיצ'ינה הסינית ובמקביל ישהה ועד העובדים את הקמפיין המתוכנן נגד בעל השליטה בחברה, נוחי דנקנר למשך שבוע.

בפרק זמן זה אמורים הצדדים להיכנס למו"מ אינטנסיבי על מנת להבטיח שכ-1,600 עובדי החברה יוכלו לשמור על מקום עבודתם.

בהודעה משותפת שפירסמו הצדדים בתום הפגישה נאמר כי נציגי ועדי העובדים ונציגי ההנהלה תמימי דעים כי יש לערוך תוכנית התייעלות במכתשים אגן. זאת מתוך דאגה ליכולת התחרות של החברה בשווקים הגלובליים מתוך דאגה לעובדיה ומתוך רצון להגיע לרגיעה מהירה ביחסי העבודה.

לאור הסכמה זו הוחלט כי ועדי העובדים ונציגי מרחבי ההסתדרות, בפיקוח יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, אבי ניסנקורן, ינהלו מו"מ אינטנסיבי בן שבוע ימים עם נציגי ההנהלה על תוכנית ההתייעלות.

בפגישה נכחו מלבד עיני, מנכ"ל מכתשים אגן ארז ויגודמן, מנכ"ל אי.די.בי, חיים גבריאלי, ונציגי העובדים: יעקב כהן, יהודה דדון ועובדיה לוי.

אתמול נודע כי מאות עובדי מכתשים אגן עלולים למצוא עצמם מפוטרים בעתיד הקרוב, זאת בעקבות הודעה שהפיץ יו"ר קבוצת אי.די.בי ובעל השליטה בחברה, נוחי דנקנר.

"בין אם תהיה ובין אם לא תהיה עסקה למכירת מכתשים אגן (לחברה הסינית "כמצ'ניה" ע.ס.), יש להכיר בעובדה שמכתשים אגן מתמודדת בשווקים הבינלאומיים עם ייצור זול ועם תחרות עזה, לכן תהליך התייעלות משמעותי הוא בלתי נמנע", כתב דנקנר.

במקביל הודיעו עובדי מכתשים אגן כי בכוונתם להעלות הילוך במאבקם נגד מכירת השליטה בחברה ולצאת בקמפיין ציבורי נרחב כנגד העסקה ונגד דנקנר עצמו, ואף שכרו לשם כך את שירותי משרד בן חורין ואלכסנדרוביץ’ אסטרטגיה ותקשורת. הקמפיין אמור לכלול שלטי חוצות, מודעות בעיתונים, אתר אינטרנט מיוחד ופעילות ברשתות החברתיות.

לאחר הפגישה אמר יו"ר ועד העובדים של מכתשים אגן, יעקב כהן: "אני שמח על כך שנוחי דנקנר הבין כמה העובדים נחושים לשמור על הבית. אני מצפה שדנקנר יוכיח כי מעבר להיותו איש עסקים הוא גם ציוני הדואג לאינטרסים של ישראל והישראלים, ולא יפקיר את עתידן של משפחות העובדים ושל הנגב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully