וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזורים מציעה קרקעות בנתניה לכל המרבה במחיר

מיכאל רוכוורגר

20.10.2010 / 8:10

לא כל חברות הנדל"ן נהנות מעליית מחירי הדירות. חברת "אזורים" זקוקה לכסף כדי עמוד בהתחייבויותיה ומפרסמת מכרז למכירת קרקעות בנתניה בשכונת אגמים. המחיר ההתחלתי המוערך: 200 מיליון שקל

חברת הנדל"ן אזורים השקעות, שבשליטת שעיה בוימלגרין, ממשיכה במלחמת הישרדות כדי לעמוד בהתחייבויות של יותר ממיליארד שקל למחזיקי האג"ח והבנקים. ל-TheMarker נודע כי אזורים העמידה למכירה, במסגרת מכרז לכל המרבה במחיר, ארבעה מגרשים המיועדים להקמה של 400 דירות בשכונת אגמים בנתניה. ככל הידוע אזורים מבקשת על הקרקעות הללו כ-200 מיליון שקל, כלומר חצי מיליון שקל לכל דירה.

הקרקעות נרכשו על ידי אזורים לפני הרבה שנים במחירי עלות היסטוריים, כך שאם תצליח להשלים את המכירה תמורת הסכומים המבוקשים על ידה, היא תרשום רווח הון נאה ותקבל מנת חמצן של נזילות שתסייע לה בפירעון תשלום של כ-150 מיליון שקל למחזיקי אג"ח מסדרה 7 במארס 2011. ייתכן כי אלמלא מצבה הכספי הכספי המאתגר, היתה אזורים בוחרת לקדם את הקמת הפרויקט. שכונת אגמים המוקמת במערב נתניה, ליד "אגם החורף" ו"שמורת האירוסים", מול פרויקט עיר ימים במרחק של 900 מטר מהים, צפויה ליהפך בשנים הקרובות לאחת השכונות האטרקטיביות בנתניה. בימים אלה מתחיל לקום בשכונה פרויקט שאפתני שישתרע על פני 660 דונם ויכלול 2,568 יחידות דיור, שייבנו תוך חמש שנים.

הנהלת אזורים מקיימת בימים אלה שיחות עם קרנות מנו"ף כמו בראשית כדי לנסות לגייס כספים להמשך פעילותה. זאת לאחר שכשלה לפני כמה חודשים בגיוס אג"ח להמרה של כ-200 מיליון שקל, וכן בהתחשב בכך שהבנקים סגרו בפני החברה את ברזי האשראי.

חברת אזורים, שבעבר היתה אחת מחברות הנדל"ן הגדולות בישראל, נהפכה בשל ההשקעות הכושלות של בוימלגרין במזרח אירופה ובישראל לחברה הנלחמת על חייה. הונה העצמי הצטמק מ-1.3 מיליארד שקל ל-200 מיליון שקל, ועתידה הפיננסי ללא בעל בית חדש לוט בערפל.

בשבועות האחרונים דיווחה בוימלגרין אחזקות על מגעים להכנסת שותף בחברה - איש העסקים יקיר שעשוע. שעשוע אמור לסייע לבוימלגרין להוציא את אזורים מהבוץ ולהרגיע את בנק מזרחי טפחות, שבטוחותיו העיקריות כיום להלוואות שהעניק לבוימלגרין הן מניות אזורים שמחזיק בוימלגרין בשווי 400 מיליון שקל בלבד.

בראיונות לתקשורת שהעניק לאחרונה ציין שעשוע כי העמיד הון עצמי של כ-500 מיליון שקל כדי להזרים למזרחי טפחות ולאזורים עצמה. אלא שבמזרחי טפחות לא בטוחים שלשעשוע יש את האמצעים הנזילים לכך, ולכן הם מקיימים במקביל שיחות עם קבוצות משקיעים אמריקאיות וגרמניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully