וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנס התיירות של ה-OECD נפתח בירושלים

חן הלפרן

20.10.2010 / 11:03

למרות החשש המוקדם מחרמות וביטולים, נציגי 28 מ-32 המדינות החברות בארגון ה-OECD הגיעו לישראל לכנס התיירות של הארגון בירושלים. ארבעת הנעדרים לא הגיעו בגלל קשיים טכניים

למרות חששות מהחרמות מצד מדינות שונות, נפתח הבוקר (רביעי) כנס התיירות של מדינות ה-OECD בבנייני האומה בירושלים בטקס חגיגי. 28 משלחות מרחבי העולם, הגיעו לארץ כדי להשתתף בישיבת הוועידה לאורך שלושת הימים הקרובים. בפתיחת הכנס אמר שר התיירות סטס מיסז'ניקוב כי "ארגון ה-OECD מהווה דגם מוצלח לשיתוף פעולה וקרבה בין מדינות, המייצר כלכלה חזקה ויציבה. לתיירות יש את היכולת לבנות גשרים בין עמים, חברות ותרבויות ואם נאמץ את המודל של ארגון ה-OECD נוכל להביא לשגשוג באזורנו".

לדברי מיסז'ניקוב, יש כיום אינטרס משותף לקיים שיתוף פעולה בתחום התיירות. "בירושלים ובבית לחם לדוגמא", אמר שר התיירות, "ישנו שיתוף פעולה יום יומי המאפשר מעבר בטוח של אלפי תיירים מדי יום. אני בטוח כי מודל זה, אם יאומץ גם בערים אחרות דוגמת יריחו יוביל לשיתוף פעולה אמיתי".

כאמור, 28 מתוך 32 המדינות החברות בארגון ה-OECD הגיעו לירושלים, אולם לדברי מסז'ניקוב ארבע המדינות שביטלו השתתפותן עשו זאת מפאת קשיים טכניים ולא בגלל סיבות פוליטיות. לאחרונה צוטט מיסז'ניקוב כאומר כי קיום הכנס בירושלים הוא בבחינת הכרה של הארגון בירושלים כבירת ישראל, דבר שאף הוביל לאיומים מצד מזכ"ל הארגון לבטל את הכנס, אולם מלשכתו של שר התיירות נמסר כי דבריו הובנו שלא כהלכה והבהרות הועברו למזכ"ל.

הכנס יימשך שלושה ימים ויעסוק בנושא "צמיחה ירוקה", כנגזרת מתוכנית ה-OECD לפיתוח וקידום מדיניות ירוקה כאמצעי לצמיחה כלכלית. המושב יעסוק באספקטים התיירותיים של התוכנית ובדרכים בהן יכולה התיירות לתרום, בהן פיתוח מוצר תיירותי ירוק, השפעות אקולוגיות על התיירות, מיצוי הזדמנויות עסקיות – ירוקות ועוד. בתום ימי הכנס, יקיימו המשתתפים סיורים ברחבי הארץ ויבקרו באתרי תיירות שונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully