וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבעות משחררת תוכנית עבודה - והמניה נופלת

ליאור זנו

20.10.2010 / 11:50

המשקיעים מאוכזבים? גבעות עולם מציגה את לו"ז העבודה לשנתיים הקרובות בשדה מגד 5 ומודיעה על תחילת ההפקה המסחרית בעוד שנה. בתגובה, צונחת מנית החברה ב-13%

גבעות עולם מציגה היום את הלו"ז לשנתיים הקרובות ל"שדה מגד 5". השותפות הגיעה לפגישה אצל הממונה על הנפט במשרד התשתיות השבוע ואישרה את הטיוטה. בעקבות הדיווח, צונחת גבעות במסחר ב-13%. בדו"ח כותבת גבעות כי המועד המשוער לתחילת הפקה מסחרית הוא בעוד שנה, בנובמבר 2011. המועד תלוי בהצלחה במבחני ההפקה, הקמת מתקן שיטפל בגז הכלוא עם הנפט וקבלת כל האישורים המתאימים.

"אני לא רואה שום סיבה לאכזבה כלשהי של משקיעים, ודווקא רואה את ההודעה בחיוב - זה בהחלט שיפור בהתנהלות של החברה, שמעניקה לו"ז כולל ומפורט שנה קדימה"' אמר הבוקר בעקבות הדיווח יואב בורגן, אנליסט האנרגיה של פועלים-סהר. "הלו"ז עושה שכל ונראה כי ניתן לעמוד בו. בשורה התחתונה, ניתן להתאכזב מכך שהמועד לביצוע פעולות ההמרצה במקטעים 7 ו-8 זז מנובמבר לדצמבר, זה השינוי היחיד לעומת ההערכות הקודמות ולא צריך חלהיות מהותי למשקיעים. רגע האמת של גבעות יגיע בדצמבר, עם קבלת דו"ח העתודות", כתב בורגן.

עד לדצמבר הקרוב, צריכה גבעות לסיים את מבחני ההפקה במקטעים 7 ו-8 בקידוח מגד 5. עד אותו התאריך, היא מתעתדת לסיים את פעולות ההמרצה (FRAC) במקטעים 2 עד 6 בקידוח. מטרת פעולות ההמרצה הוא להגביר את קצב הפקת הנפט היומי ממגד 5. פעולות ההמרצה יעלו לה 1.5 מיליון דולר.

בינואר 2011 מתכננת גבעות לצאת בהנפקה נוספת, לאחר שאסיפת בעלי המניות תאשרה. עד יולי 2011 מתכננת גבעות להמשיך במבחני הפקה נוספים "ארוכי טווח" ובמידה והם יראו תוצאות חיוביות. עם זאת, לא מפורטות כיצד ייקבעו התוצאות כ"חיוביות". עד אוגוסט 2011 תצא החברה לביצוע שני קידוחי פיתוח נוספים.

לפני כחודש, פירסמה גבעות את תוצאות מבחני ההפקה שביצעה במקטעים 1-6 בקידוח מגד 5. מהדו"ח עלה כי כמות הנפט שקיימת ב-4.4 הקמ"ר של "מגד 5" עומדת על 44 מיליון חביות נפט בלבד. מתוך כמות זו, השותפות אינה מסוגלת להעריך את הנפט בר ההפקה, הנתון שלמעשה מעניין את המשקיעים, שכן כבר שנים ארוכות ידוע כי נמצא נפט בשדה מגד, והשאלה עד היום היא מהי הכמות שאפשר להוציא מתוך האדמה.

עם זאת, על פי השותפות, תחת מספר הנחות, הכוללות השערות בדבר כמות הנפט בר ההפקה במקטעים 7 ו-8 (שמבחני ההפקה בהם עדיין לא הסתיימו), הצלחת ביצוע פעולות המרצה בשכבות וביצוע פעולות הרמה מלאכותית (סיוע חיצוני להפקת הנפט, כמו בדרך של הזרמת גז אל תוך צינור ההפקה לשם דחיסת הנפט כלפי מעלה), יקפוץ פוטנציאל הנפט בר ההפקה ל-13.2 מיליון חביות ב"מגד 5" וביום 2,000 חביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully