וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה בבינלאומי תימשך גם מחר

חן הלפרן

20.10.2010 / 13:40

עובדי הבנק הבינלאומי הודיעו כי גם מחר יישארו הסניפים ברחבי הארץ סגורים לקבלת קהל. יו"ר ועד עובדי הבנק: "זה המשך לשביתה שהייתה ולצערי שעוד תבוא - הבנק עושק את התנאים שלנו"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר; עריכה: יאיר דניאל)

השביתה בבנק הבינלאומי ובנק פאג"י הנערכת היום ברחבי הארץ, תימשך גם מחר (חמישי), כך הודיע ועד עובדי הבנק החמישי בגודלו בישראל. 2,000 עובדי הבנק, המוחים נגד תנאי העסקתם, ימשיכו להדיר רגליהם מסניפי הבנק והלקוחות יאלצו להמתין עוד מספר ימים עד להתבהרות מצב הסכסוך.

בשעות הבוקר המאוחרות ערכו כ-200 מעובדי הבנק הפגנה גדולה מול משרדי הבנק בתל אביב. המפגינים התרכזו על הרחבה שמחוץ למשרדי הבנק, חמושים במשרוקיות וכתובות כגון "בבנק הבינלאומי עושקים עובדים", "בינו דורס אותנו" ו"בינו לא יצאת צדיק".

יו"ר ועד עובדי הבנק, חנוך ליבנה אמר במהלך ההפגנה כי "אנחנו לא נירתע מבעל הבית הדורסני ושיטות הניהול השפלות שלו. יש לנו כוח ואורך רוח". עוד הוסיף ליבנה כי "זו הפגנה של משמרת קטנה - נציגות של עובדי הבנק. זה המשך לשביתה שהייתה ולצערי שעוד תבוא. הנהלת הבנק לא מנהלת איתנו משא ומתן בסכסוך עבודה שנמשך כבר כמעט שנה. הבנק מתחמק מתשובה והוא עושק את התנאים שלנו. מפר הסכמים עושה כל דבר על מנת להמאיס את החיים ואנחנו מגיבים".

מהנהלת הבנק נמסר כי "מדובר במאבק וסכסוך שאין בהם הצדקה. העובדים נהנים מתנאי העסקה מהטובים במשק כולו, ובמערכת הבנקאית בפרט. השכר צמוד לשכרם של עובדי בנק לאומי, שיש לציין כי הוא מהגבוהים במערכת".

בבנק לא רואים הצדקה בסכסוך

עוד הוסיפו בבנק כי "לא היה כל איום לפיטורים או פגיעה בעובדים ולכן אין אנו רואים הצדקה בסכסוך הזה". בבנק ביקשו בנוסף להתנצל מול הלקוחות, שנפגעים מהשביתה. "אנו מתצלים בפני הלקוחות על חוסר הנוחות ונבקש להדגיש כי 700 מנהלי הסניפי אינם שובתים ונותנים שירות כרגיל".

כזכור, לפני כחודשיים יצאו עובדי הבנק לשביתה בת 14 ימים, אחת השביתות הארוכות בתולדות המערכת הבנקאית בישראל, ולאחרונה יצאו במספר שביתות מקומיות בנות יום, זאת בעקבות הסכסוך מול ההנהלה. ההחלטה על השבתת הפעילות התקבלה נוכח "מבוי סתום", לדברי ועד העובדים, במשא ומתן.

למרות שהקהל לא יוכל לקבל את השירות הסדיר בסניפים, יוכלו לקוחות הבנק לבצע פעולות דחופות בעזרת מוקד שירות לקוחות אשר יכול לתת מענה גם לפניות דחופות בתחום סחר חוץ, חדרי עסקאות, משכנתאות, הלוואות, פיקדונות, מט"ח ניירות ערך ועוד. גם מערכת המחשב של הבנק תפעל כרגיל ותאפשר ללקוחות לבצע פעולות שונות באמצעות אתר האינטרנט, אך הכספומטים לא יעבדו ולא יהיה ניתן למשוך כסף.

בין הנושאים הנתונים למחלוקת, טוענים עובדי הבנק על שימוש במדיניות תגמולים מעוותת, הפרות סדרתיות של הסכמים, ניסיונות לפגוע בעבודה המאורגנת, וכן כי ההנהלה לוחצת באופן לא סביר בכל הקשור לשיווק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully